Project #boostyourpositivity: week 4

maandag 23 februari 2015


We staan er eigenlijk een beetje van te kijken, Kelly en ik en iedereen die erbij betrokken is. We zijn soms wat aangedaan van jullie enthousiasme. Dankbaar in elk geval voor alle boosts die we van jullie kregen en stilaan ook heel benieuwd om te zien wie er op 8 maart zal bij zijn. Ik heb de afgelopen weken zoveel nieuwe blogs en instagrammers leren kennen. Zien wie daar achter zit zou wel fijn zijn.

Ik kan jullie eindelijk zeggen dat de locatie nu echt vast ligt. We zien jullie graag in grote getalen afzakken naar Bar Bidon. Een topplek, al zeg ik het zelf. Het gaat daar zo ongelofelijk de max zijn. En het mooie is dat het gewoon naadloos aansluit bij het onderwerp van deze week, want zeg nu zelf: brunchen, koffie drinken, fietstochtjes maken... dat klinkt geweldig als pure ontspanning!

Maar voor we zover zijn is er nog week 4 en die gaat over 'destress'. Save the best for last. Of misschien was het zo gepland dat ik het gewoon keihard nodig had, dat kan ook.

Ik schrijf dit op het einde van de krokusvakantie en ik geef toe: ik ben gaan lopen daarnet. Letterlijk. En ook een beetje figuurlijk. Ik zie mijn kinderen doodgraag en we deden fijne dingen. Gisteren in Oostende bijvoorbeeld. Zwemmen vanmorgen. Schilderen. Fietsen. Speeltuinen. Vriendjes. Cupcakes. Films kijken. Lego spelen. Stuk voor stuk fijne activiteiten, dat is waar. Maar het gekibbel tussendoor... man, man, man, wat kan ik daar slecht tegen. Ik had ze af en toe eens aan een haak willen hangen.

En dan denk ik aan Kelly's doodgewone dingen. En weet ik dat het allemaal niet zo'n kommer en kwel is, want er waren ook voor mij een hele hoop mooie momenten. Ik dronk thee met vrienden, ging lopen met mijn loopmaat, las een boek uit op 2 dagen, ging geweldig lekker (en in goed gezelschap) eten bij j.e.f., kreeg fijne verjaardagscadeautjes en shopte met mijn moeder een nieuwe outfit bijeen. Ik mag niet klagen. Echt niet.

Zeg mij eens, waarom heb ik dan zo weinig het gevoel dat ik echt helemaal ontspannen ben? Pas op, bij bovenstaande activiteiten ben ik geweldig op mijn gemak. Ik geniet. Echt. Maar naast die 'speciale momenten'... Moét ik werkelijk altijd denken aan het huishouden, de kinderen, de to do lijst op mijn werk, de afspraken hier en daar, het geplan op allerlei vlakken? Is dat typisch vrouwelijk? Waarom krijg ik dat zo moeilijk afgezet?
Is dat bij jullie ook zo? Wat is de magische truc? Waar kunnen jullie echt van ontspannen? Lukt dat met kinderen in huis? Gunnen we onszelf te weinig tijd, omdat er altijd wel iemand anders is om voor te zorgen? En wat dan met onszelf? Wat is jullie ultieme ontspanning? Daar ga ik deze week even over nadenken.

Ook deze week is er een instagramchallenge. Ik wil vrolijke dingen zien en inspiratie opdoen voor heel veel fun!

15 opmerkingen:

  1. Met een geblokkeerde nek kan ik op dit moment op je vraag enkel antwoorden: 's avonds een spierontspanner voor het slapengaan. Niet echt een toptip vrees ik... Maar wat die IG-challenge betreft: ik heb alvast veel zin om mee te doen aan die van vandaag! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Poor you! Dat verdient wel een cadeautje.

      Verwijderen
  2. De enige twee uur van de week dat ik werkelijk nergens aan denk: de wekelijkse repetitie met de harmonie. Als ik samenspeel met de andere muzikanten, ga ik daar zodanig in op dat ik werkelijk alles vergeet: de stress van de voorbije werkweek, de vele to-do-lijstjes, de mand strijk... Mijn ultieme tip: speel muziek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn uurtje yoga op maandagavond,straks dus!!Even mijn hoofd leeg maken kan deugd doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De vorige challenge heb ik aan me laten voorbijgaan, foei aan mezelf. Deze week ga ik in schoonheid afsluiten. Over dé ultieme ontspanningstip moet ik nog even nadenken, voor mij is boksen een hoofd-leeg-maken-moment, maar zo 'ontspannend' is het nu ook weer niet, meer het in de zetel ploffen wat daarna volgt. Je hoort het al denk ik, hier spreekt een niet-moeder :) Nog even van genieten, nu het nog kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het gevoel altijd stress te hebben. Ik vind dit een leuk project maar het kan er niet bij om mee te doen. Sorry.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb me ingeschreven voor 8/3. Benieuwd! Leuke locatie, Bar Bidon! Eerst nog even nadenken over de laatste opdracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb mij ingeschreven! En idd een leuke locatie. Ik schreef er vorig jaar deze post over: https://journalofthegoodlife.wordpress.com/2014/09/19/bar-bidon-coffee-bicycle/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen TopTips maar wel kleine dingen die de stress onder controle houden waaronder happy smells en happy sounds.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach Lies, ik wou dat ik het geheim kende. Maar ik ben ook nooit echt ontspannen, echt zorgeloos. Mijn hoofd zit altijd vol. Met dingen die moeten gebeuren, met zogenaamde 'moetjes'. Ik vind dat heel moeilijk om los te laten, ik ben dan ook wat een controle freak.
    Alleen als ik, af en toe, met de mensen die ik graag zie op café ben, kan lachen en grappen, dan pas is alles effe écht weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. skiën, dansen en yoga! Fysiek zo bezig zijn, dat ik vanzelf niet meer na kan denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor mij helpt lezen, fietsen of bakken om te ontspannen. Maar eerlijk gezegd geniet ik nog het meest als iedereen rond mij geniet... https://nelevanmalderen.wordpress.com/2015/02/24/de-beste-manier-om-te-ontspannen-destress-boostyourpositivity/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een eenvoudig lijstje bij mij, maar wel efficiënt.
    http://www.mooiding.be/2015/02/25/destress-boostyourpositivity/

    BeantwoordenVerwijderen