Goodbye winter. Hello Spring.

zaterdag 7 maart 2015


Het wordt lente! Hoera!

Ik denk zon! Gras! Groen! Blaadjes!
De kinderen denken: paaseitjes! Buiten spelen! Fietsen! Nog meer paaseitjes!

Ik wil daar eigenlijk wat komaf mee maken, met die bergen paaseieren. Zo tegen Sinterklaas gaan de eieren traditioneel in de chocolademelk. De sintchocolade ondergaat tegen Pasen hetzelfde lot. Dat blijft gewoon liggen, jaar na jaar.

Een alternatief is welkom, denk ik. En toen zag ik dit. Nootjes met een laagje chocolade. In een mooi potje. Met een fijne opdruk. Ik denk dat dat het wordt. Misschien iets minder fijn om te zoeken in de tuin, maar ik zie er hen toch meer plezier van hebben dan van het zoveelste ei.

goodbyewinter1
goodbyewinter2
goodbyewinter3

Er is een hele collectie van 'chocolate is the answer'. Je kan ze vinden bij In-pakt.

5 opmerkingen:

  1. Leuk! Vorig jaar kon je bij de HEMA ook van die grote plastic eieren kopen, leeg, zodat je die zelf kon vullen met iets. Dat vonden wij ook een fijn alternatief voor al die chocoeieren. We vulden een aantal eieren wel met chocola natuurlijk, maar ook wat kleine brol. Het was een hit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij eten altijd beschilderde hardgekookte eitjes bij het paasontbijt. Die kunnen ook prima verstoppen en die gaan meteen op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn schoonmoeder zorgt bij het zoeken bij hun in de tuin voor Paaskadootjes. vb een soepkom met paaseitjes op iets om te knutselen rond Pasen en veel kleine eitjes, maar geen grote. En ook hardgekookte eieren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als kleine Kim was ik allergisch aan chocolade (en ook aan kunstmatige kleurstoffen, echt super, als uk, ahum). Met Pasen was het dus ook vooral 'gewone' eitjes zoeken in den hof. En één of twee chocolade ventjes, kwestie van toch ìets te kunnen eten, maar zonder de dag erna mijn polsen en de binnenkant van mijn ellebogen open te krabben van de jeuk. Die nootjes lijken me wel super :)
    Maltezers is misschien ook een leuk alternatief? Daar zit ook maar een laagje chocola rondom. Ik zou alvast komen zoeken hoor, als er Maltezers verstopt lagen, ommenommenom ,)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi! Ik zou waarschijnlijk zelfs in de verleiding komen dat te kopen als het bucht was, zo'n mooi potje. Maar 't ziet er nog lekker uit ook.

    BeantwoordenVerwijderen