Zo hectisch als maart, zo hoeft het niet meer te worden, dank u.

zondag 29 maart 2015


Maart was een wervelwind. Een maand waarin de kalender uit zijn voegen barstte en er heel veel moest. Fijne dingen, over het algemeen, maar ook allerlei geregel en gedoe. Elke sportclub van onze kinderen had in maart minstens 1 show of wedstrijd, waardoor we al twee volledige weekends spendeerden aan rondrijden met kinders die repetities hadden en een show of wedstrijd moesten turnen of dansen. Uitgerekend die weekends waarin de wederhelft werkte én het derde kind ziek was. Ook op school waren er engagementen. Hele fijne, daar niet van, maar niet zo ideaal qua timing.

Er was de blogbrunch, die alweer een eeuwigheid geleden lijkt en er was het congres van mijn werk dat top was, maar toch wel veel energie kostte. In precongresweken stress ik er altijd een beetje op los, mijn vrienden weten dat, maar dat gaat over, dat weet ik dan weer.
Van naaien kwam deze maand bitter weinig in huis. Van lopen ook niet echt. 50 kilometer in maart, dat is schamel, maar naast bovenstaande tijd- en energievreters wilde mijn lijf ook écht niet mee. En dan is rustig aan doen zowat het verstandigste dat ik kon doen. Soms lukt dat al eens.

Dit weekend gingen we op weekend. Of dat was toch het plan. We hadden een fijne plek in gedachten, op een vlot in Zeeland, maar na 5 onderbroken nachten met een ziek kindje was het op. Helemaal. Ik had nergens zin in en kon alleen nog aan slapen denken. Het vlot in Zeeland zal voor een andere keer zijn, en met de regen die ik hier de afgelopen 48 uur heb zien vallen ben ik blij dat we dit weekend eindelijk eens thuis zijn en niets moeten.

Als we al eens niets moeten, dan gaan wij zwemmen. Dit weekend twee dagen op rij (en morgen ook nog eens, tussen school en zwemles door). Eindelijk kan ik zeggen dat zwemmen met de drie geen onderneming meer is. Er is altijd wel iemand die de jongste bezig houdt met balletjes en ringen die zelfs het saaiste zwembad aantrekkelijk maken. En, én, én - *insert vreugdedansje* - ik word op tijd en stond vergezeld van een zwemmend kind. Dat alleen al is ongelofelijk hard genieten. Na al die jaren bankje zitten tijdens de zwemles (en tranen drogen, dat ook) heb ik er toch al twee die goed én mooi kunnen zwemmen. Mijn O'tje doet flink haar best, maar mijn grote jongen... die haalt me bijna in. Als hij een spurtje trekt, mag ik ook een tandje bij steken. Hij zwemt vlot 50 baantjes met me mee, uit vrije wil. Wie had dat ooit gedacht? 'Jij wordt helemaal blij als je over het zwemmen vertelt,' zei de wederhelft toen ik vroeg waarom hij lachte met mijn 'verslag'. Zo is het echt. Ik ben een zwemmer.

Ik kijk zo hard uit naar april. Eindelijk wat vakantie. Eindelijk wat tijd om de to sew lijst verder af te werken. Er staat een Lars op. Een ananastrui die zo goed als af is. Nog een candy dress die al half in elkaar zit. En ik wil de Harry Potter quote flocken.

Maar april wordt meer dan dat. Er zal ook feest zijn. Groot feest. Dus stay tuned!

vitamine D opdoen op mijn plekje tegen de muurfotogenieke fietsersbrugonverbiddelijke zoenerslangebenenyoureawizardharrycongresbloemenallemaal de tenen van hun vader. definitely.klaar voor 550 vrouwen en 50 mannen.enthousiaste zwemmers

19 opmerkingen:

  1. Als er iets is dat ik met alle plezier doe is dat de zonen naar het 'reddend zwemmen' brengen en op het bankje blijven kijken terwijl de zonen zich moe maken. ,-). Geniet van de rust (ook die in het vooruitzicht)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook een drukke maand maart achter de rug,ook wij hebben feest in april en kijken uit naar mei want dan ga ik met nog 5 andere dames naar Eindhoven!Maar laat het eerst maar eens wat droger en mooier weer worden,hé!Hier ligt een kleedje te wachten om in elkaar te zetten,nu nog goesting vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lach ook met jouw verslag. En ik ben geen zwemmer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wist niet dat je zo sportief was. Met het lopen ben ik helemaal mee. Al is 50 km op één maand mijn gemiddelde denk ik. Maar voor het zwemmen pas ik..teveel kindjes en te kleine kottekes...zelf Center Parcs is voor mij de hel :-):-). Als ik dus nog eens en duik neem dan is dat in mijn wamre bad :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hoor. Helemaal verknocht aan het zwemmen. Liefst in een zo koud mogelijk zwembad. Warm zwemwater (in een zwembad dan) is echt bweurk.
      En te kleine kotjes lossen we op met een familiekotje.
      Mijn gemiddelde loopafstand is een 100 km, maar de ene maand is duidelijk de andere niet. En ik wist niet echt dat jij ook liep. Blog daar eens over :)

      Verwijderen
    2. 50 zal ook zowat mijn maandgemiddelde zijn ;) Sharon vertelde gisteren al over jouw Lars, dus ik ben razend benieuwd!

      Verwijderen
    3. O jee, nog meer stress nu! :)

      Verwijderen
    4. Ach nee, stress is wel het laatste wat ik wou doorgeven ;)

      Verwijderen
  5. Mogelijks zwem ik een baantje mee, heb morgen - vermoedelijk - een uur vroeger gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, zo sportief tussen al die drukte door. Respect (lees: ik had het sporten al lang opgegeven :))!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh man. Als ik jou stukje zie over het zwemmen, dan begint het bij mij toch ook te kriebelen. Alleen heb ik schrik dat die verdachte chloor-allergie terug de kop zal opsteken. :(
    Hier wordt ook reikhalzend uitgekeken naar april. Maart was belachelijk druk en een verlengd weekend en wat rust kan ik nu wel gebruiken. Pfoeh!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zwembadwater mag gerust ijskoud zijn, maar als je uit het water komt, mag het niet tochten in het zwembad, anders is voor mij de fun eraf :-) gisteren voor het eerst sinds lang nog eens met z'n vijven gaan zwemmen. nu de meisjes wat ouder zijn is het inderdaad leuker (geen gedoe met zwemluiers, lekke zwembandjes, ...), en ze zijn nu nog kind genoeg voor de familiecabine, want de oudste die wordt bijna twaalf en wil straks alleen in een cabine :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De oudste is hier ook twaalf en wil soms ook alleen in een cabine. We doen daar niet moeilijk over :) Maar het is inderdaad oneindig veel leuker als ze wat groter zijn en al helemaal als je zelf ook wil zwemmen.

      Verwijderen
  9. Jouw foto's zijn altijd zo mooi! echt om blij van te worden.
    En wij tellen ook af naar 2 weken met meer tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. aaah, dat zwemmen, dat begrijp ik... nooit in een zwemclub gezeten, maar in de middelbare school wel af en toe voor de lessen begonnen een kilometertje gezwommen, in de studententijd vooral tijdens de blok en de examens bijna dagelijks, en nu nog steeds 1, 2 of 3 keer per week, meestal tijdens de middagpauze.
    zalig, dat gevoel door het water gedragen te worden en jezelf erin vooruit te trekken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. en dat "op" zijn begrijp ik ook maar al te goed, zorg goed voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kijk ook heel erg uit naar april. Een maand waarin ik verjaar (hoera) en daarom mezelf een week verlof gegund heb, zonder iets te plannen. Nodige rust voor niet enkel mezelf. Komt ervan als je je leven voor twee nooit even op pauze kan zetten.

    Geniet van de komende maand en de kilometers in het water.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo'n lieve woorden! Jij ook, keihard genieten van die pauzeknop en het even niets doen! x

      Verwijderen