Het verhaal achter de A Nana's trui.

donderdag 16 april 2015


Ik was er als de kippen bij toen de A Nana's van Aime comme Marie bij Petite Couture binnenkwam. Ik had nog nét twee stukken te pakken voor anderen teleurgesteld moesten wachten op een nieuwe levering. Ik ging ze snel, samen met Vink, ophalen, waarbij we ons uiteraard door nog wat andere mooie stoffen lieten verleiden...

Vol goeie moed ging ik aan de slag. De Leather Sweater was al herhaaldelijk een succesrecept gebleken, dus lang moest er niet worden nagedacht.

Niet lang nadenken, dat is niet altijd een goede zet.

Deze sweaterstof - heerlijk zacht en oogverblindend mooi - rekte blijlange niet zo hard als ik gewoon was. Waar ik meestal koos voor 'boordjes in dezelfde stof' kwam ik nu bedrogen uit. De halsboord bleek veel te klein (weinig rek, zei ik zelf niet?), dus ik tornde de hele handel los en knipte ze nog wat groter. Om vast te stellen dat het er echt wel ridicuul uitzag. U raadt het gevolg aan: lostornen, part two!
Het werd uiteindelijk een stuk boordstof, maar het golft een beetje en I don't like that. Dat het even tijd zal vragen om dat niet meer te zien, dat staat vast. Stevig strijken is de boodschap.

Voor de mouwboorden was ik geleerd. Dacht ik. Ik knipte ze wat ruimer, maar de duimsgaten zullen toch enkel voor het oog zijn als ik niet wil dat de dochter met afgeknelde duimen uit school terugkeert.

Voor de rest: topstof! Onder invloed van het licht ziet het ze er telkens weer anders uit. Fotograferen is moeilijk, hier, met al die zon.

En mijn dochter wordt veel te snel groot. Dat ook.

a nana'sa nana's
a nana'sa nana'soontje_ananas2

Patroon: Leather Sweater uit La Maison Victor
Stof: A Nana's van Aime Comme Marie bij Petite Couture

23 opmerkingen:

  1. super!!! Ze straalt & haar oogjes blinken!
    Deze stof ligt hier ook verknipt... klaar om gestikt te worden.
    Het is idd een superstofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat stofje blijft mij intrigeren en nu ik het zo zie als sweater, ben ik helemaal verkocht. Kei mooi!
    En die laatste foto is al even geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel erg mooie trui zeg!
    dochters ... hier drie en geniet van die opgroeiende meisjes manieren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's wederom. Van een prachtig kind. En een ikwildieook sweater.
    Is dat die sweaterstof die zo lekker warm en zacht is aan de achterkant? Goed om te weten, want Stien wil daar een kleedje uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, superzacht en warm aan de achterkant. Ik zou die zo voor mezelf willen.

      Verwijderen
    2. Bij die volgende levering nog eens langsgaan? Ik denk dat ik dan ook een stukje voor mezelf bestel!

      Verwijderen
  5. Die rekt dus niet zo fel? Hm, en ik ging daar een julia voor mezelf uit maken. Goed opletten wordt dus de boodschap!
    En waw, wat een prachtfoto's van een prachtdochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik maakte voor mijzelf een truitje uit de witte viscose jersey en die rekt ook niet hard. De gouden ananassen daarentegen maken heel veel goed, ik zou meteen deze trui ook voor mijzelf willen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een zalig mooie trui! En wat een mooie stof!!! Ik was direct verkocht! Ik kocht direct een stukje (en lucky me, het was het laatste stuk) en dacht er een harlequinjurk mee te maken... Ik ben niet zo fan van tricotjurkjes voor mijzelf en dit leek mij een leuk en iets zwaarder alternatief. Of vind je de stof daar minder geschikt voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige trui, mijn dochters zitten hier ook met smekende oogskes te kijken naar mijn lap van de grijze versie ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super!
    Zo eentje zou ik ook wel zelf willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Mijn dochter zou ook zo wel eentje willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, ik heb de grijze voor mezelf! Merci voor de rek-info, ik wilde die halsboord ook uit de sweaterstof maken. Toch maar niet, dus.
    En de foto's zijn weer zo mooi, heerlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi!In een ander kleurtje wil ik die ook wel voor mezelf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's en prachtige trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die bloedafspannende duimgaten moet je mee oppassen. Vooral als je kinderen hebt die weigeren om dat effect serieus te nemen... Voor de rest: topstuk. De kleur staat haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die bloedafspannende duimgaten moet je mee oppassen. Vooral als je kinderen hebt die weigeren om dat effect serieus te nemen... Voor de rest: topstuk. De kleur staat haar.

    BeantwoordenVerwijderen