En de oudste, die kreeg ook nog eens wat.

woensdag 8 april 2015


Hij moest lang op zijn eigen leather sweater wachten, onze grote jongen. Erg lang. Zijn stof lag hier nochtans al het langst (denk: pakweg een half jaar) en toch ontstond er eerst een collectie leather sweaters voor de siblings. Hij morde daar niet over. Wist dat ik er zelf verveeld mee zat. En bovendien, het jong mort nooit over kleren, dat is dan weer pluspunt. En zo kreeg hij er, na héél erg lang wachten, ook een. In maat 164. Ik moet u niet zeggen dat daar al behoorlijk wat stof in kruipt. Maar oef. Weer een taak van het lijstje geschrapt.

Hij trok hem meteen aan en mort alleen al ik hem er op wijs dat drie dagen na elkaar dezelfde trui aantrekken toch echt wel voldoende is. Of dat wijst op 'heel erg blij zijn' of 'opkomend pubergedrag', dat moet ik nog even uitzoeken.

Iets maken voor de grote jongen geeft mij ook het perfecte excuus om hem eens voor de lens te krijgen. Ernstig. Niet dollend met zijn broer en vooral zonder gekke bekken.

Op deze foto vindt hij zich niet mooi, terwijl iedereen er weg van is. De zwart-wit versie op Instagram vind ik zelf nog net iets mooier.

paapii_I2

Hoe tevreden ik ook ben over die leather sweater, dat naadje in de nek stoort me toch altijd een beetje. Misschien overlock ik dat stukje de volgende keer niet, maar stik ik het gewoon vast, zodat ik de naad beide kanten op kan draaien. In de hoop dat het dan mooier valt, that is.

paapii_I4

Maar ernstig blijven, moeder... Dat is toch echt nog wat teveel gevraagd.

paapii_I3

Maar verder kan ik - na al die versies - alleen maar zeggen: toppatroon! Ook ideaal voor beginners én voor mensen die schrik hebben van tricot. Je kan er echt niets mee verkeerd doen.

Stof: Paapii triangles blue bij Hotstof
Patroon: Leather Sweater van La Maison Victor

22 opmerkingen:

  1. Mooie trui! Je zou er toch spontaan zelf ook 1 willen? Over dat naadje, ik doe hem niet in het midden maar boven de schoudernaad. Dan valt hij minder op!

    Groetjes,
    Hanneke maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jawadde wat een knappe zoon en dan nu ook met een schone pull.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ferme zoon en toffe leather sweater.Ik moet die ook nog eens maken voor de zoon hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. <3 die zwartwitte foto! Schoon gerief, dat is zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, hier zijn de zonen ook altijd zo streng voor zichzelf. Ik zie een prachtexemplaar met een knappe zoon !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een fijne versie met die duimgaten! Misschien dat ik er mij toch eens aan waag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 164, die zoon wordt groot! Dat maatje maak ik ook voor mezelve ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gemaakt! Je deed me glimlachen bij die laatste foto. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In die trui zou ik ook gaan wonen als ik hem was. Knappe zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtkerel! En trui, ofcourse.
    En dat naadje! Ik heb me er ook al aan geërgerd... Bovendien krijg ik het nooit helemaal perfect in het midden (wat niemand anders ooit ziet natuurlijk, maar toch).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het midden lukt hier wel, maar het is te dik naar mijn goesting. Misschien toch eens in het verlengde van zo'n schoudernaad proberen, al lijkt me dat op het eerste zicht ook wel gek.

      Verwijderen
  11. Heel mooi! Ik denk dat ik me die stof ook eens moet aanschaffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie trui! Die duimgaten wil ik ook nog steeds een keer proberen, maar dat zal wel pas over een half jaar worden nu komt de korte mouwen modus eraan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoogstwaarschijnlijk een combinatie van beide. Als hij hem niet mooi vond zou hij hem nooit aandoen die prachtige trui. En hier thuis moet ook regelmatig worden gezegd: 'Die kleren moeten nu echt in de was!'

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij is lachend en serieus e knap vent! Toffe trui!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo groot al! De trui staat hem super :).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. 164 … Amai zeg. Mooie trui en knappe zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Seriously, worden kinderen echt zo groot? Doink, ik verschiet ervan! En toffe stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. deze had ik op een of andere manier gemist, vreed schoon :)

    BeantwoordenVerwijderen