Oh, oh, oh, wat jammer van die Theo.

maandag 13 april 2015


Oh, wat ben ik toch een kieken. Soms. Het moment dat ik ontdekte dat het pakje stof effectief een geknipt hemd huisvestte... Waarlijk, ik heb al tijden niet meer zo hard gevloekt. Ik ben niet vies van wat bandwerk, dus het verbaasde me eigenlijk niet dat ik twee hemden tegelijk knipte. Alleen was het niet het plan om het een jaar te laten liggen en al helemaal niet omdat het 'het officiële' en meest deftige Theo hemd moest worden nadat de testversie keihard in de smaak was gevallen.

Verdorie, verdorie, verdorie.

Dit stofje was mijn allereerste aankoop en heel erg oranje, speciaal voor het kind dat van oranje houdt.
Ik hoopte nog stiekem dat ik een andere maat had geknipt, maar dat bleek vooral heel erg wishful thinking, want dat hemdje is ondertussen al heel erg nipt.

Ik werkte het netjes af. Liet alle tierlantijntjes achterwege en ging voor basic. Het lukte allemaal zo goed dat het wellicht het allernetjeste hemd is dat ik ooit produceerde. Dat heb je dan. Gaat naaien dan als niets, dan blijkt het te klein.

Verdorie.

Ik vroeg op Instagram nog of ik witte of groene knopen zou gebruiken. Dan matchte het helemaal met het andere hemd. Maar omdat deze Theo toch een ander kindje gelukkig zal moeten maken, speelde ik op veilig en koos ik voor wit. Dus. Als iemand zijn zoon ziet in deze Theo 116 (small), je weet me te vinden.


theo_oranje2

theo_oranje3

theo_oranje5

theo_oranje4

theo_oranje1

48 opmerkingen:

  1. Ah verdorie, da's miserie! En dubbel, want die van mij huist jammer genoeg al in een 128...
    Zo'n schoon oranje -dubbel scoren hier- pracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is dat nu echt te klein? Ik vind het zo schoon! En precies ook zo gepast, of misleidt de foto?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is het echt te klein? Op de foto's lijkt het mooi te passen? Hier hebben ze al 122/128, dus helaas geen adoptiekandidaten. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Ik maakte net nog de smalle 122, dus voor zoonlief jammer genoeg ook te klein.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh die van mij is gek van oranje! Hij is 4 maar vrij groot. Ik denk dat die 116 hem wel eens als gegoten zou kn zitten!!! Ik vind hem alleszins heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog lekker een zomer laten dragen als ik de foto's zie?! Erg mooie Theo, dat wel. Mijn mannetjes zijn nog te klein, momenteel 'n 104/110 en 'n 86/92.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Iedereen heeft hier twijfels of het wel te klein is :) (ik ook, maar ik neem aan dat je dat niet nog eens wil lezen;)) mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Iedereen heeft hier twijfels of het wel te klein is :) (ik ook, maar ik neem aan dat je dat niet nog eens wil lezen;)) mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer zeg, pracht exemplaar met die mooie stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als het echt te klein is, zie ik dat wel zitten voor mijn 5-jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, prachtig! Die kleur is super en het stofje ook! Jammer genoeg zit mijn zoon nog maar in een 86...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb een smalle die er waarschijnlijk wel in past, al zal dat vooral aan de lengte gaan liggen. En oranje is zo gaaf! Van mij hadden er ook beste groene knopen op gemogen trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier zou ik mijn liefste neefje superblij mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Moh, zo'n schooneke, mijn ventje zou er wel nog in passen... Volgend jaar welliswaar, maar een jaartje in de kast liggen kan geen kwaad zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zie mijn blonde jongetje al helemaal in een oranje shirt. Hij is 5 en een half en gaat richting 110, hij groeit niet zo snel dus kan er wel een tijdje van genieten =)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Alé, Lies, dat past Felix toch? Het is een geweldig schoon hemdje geworden, en die witte knopen: goeie keuze vind ik.
    Mijn Jakob zit al in 134, dus ik ben jammer genoeg ook niet geschikt om te adopteren. Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het ziet eruit of hij keurig zit! Maar als je hem echt kwijt wilt, dan ding ik graag mee. Ik heb een vierjarige die hem prachtig zou vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. He wat jammer inderdaad! Ik zie dat er al meerdere gegadigde zijn voor het shirt, maar toch meld ik me ook even aan, al is het alleen maar om te laten zien hoe mooi ik hem vind. Hier eerder deze maand een oranje 110 smal gemaakt die prima past. Ook ik heb een oranje lover.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldig shirt ! Onze zoon Jan is ook al zo gek op oranje, zijn nieuwe bril is zelfs fel blauw met oranje. Dus ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Allé jong, dat ziet er nog dik ok uit voor deze zomer? Niet?
    Voor Flor is maatje 116 nog erg veraf, anders riep ik nu keihard, want het is echt fantastisch schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waw, zo mooi! Arthur kan nu perfect in een smalle 104, maar voor zo'n prachtexemplaar kan ik wel geduld uitoefenen om hem erin te zien. En de eerste kleuren die hij kende, zijn blauw en oranje, zijn lievelingskleuren. Perfect dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oh wauw, dit is wel heel erg mooi! En oranje, zoals onze kleine man graag ziet! Merijn is nu 4.5 jaar en draagt 116 in fred en ginger en zo. ALs je denkt dat het nog OK is voor hem ding ik graag mee voor een hemdje voor deze zomer! Indien hier ook al te klein mag je er iemand anders gelukkig mee maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi zeg! Hier eentje die 110/116 draagt dus die smalle 116 zal zeker passen! En wij zijn ook fan van oranje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooooh! Maar wat jammer voor jou! Ik zou ook zo hard vloeken!mijn Jackske past daar wel in -amai dat zou de max zijn, dan kan ik mijn theo-patroon nog wat langer stof laten vergaren nadat ik al eens een hele avond spendeerde aan een verkeerde maat overtekenen 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nochtans ... op de foto's ziet het eruit als een perfect fit. Ik vind het prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind dat precies wel passen ... niet dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Amaai, zo schoon. Ik begrijp je gevloek. Zonde zonde zonde! Hier zou dat ook passen. Dat is de maat die de oudste nu van Theo draagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mijn 4jarige zou daar mee staan en oranje is zijn vaders' lievelingskleur! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  29. jammer maar toch zeer schoon :) gelukkig zijn er al gegadigden genoeg die deze willen adopteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het ziet er nochtans keigoed uit van maat. Zo'n schoon stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ah, dat zal perfect passen voor de smalle astorito, en nadien voor nog een nieuw zoontje dat nog in de maak is ;-)! zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker, Bregje? Zijn Astor en Felix niet even oud?
      En gefeliciteerd!

      Verwijderen
  32. Heel jammer want ooooooh zooooo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Tamara Cooremans14 april 2015 om 14:37

    onze Wies zou er perfect in passen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zo mooi! Als je nog geen "slachtoffer" gevonden hebt, wil ik zoon1 er zeker voor opofferen! (en over 1 à 2 jaar kan hij dat dan perfect doorgeven aan zoon2!)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Zou perfect passen voor mijn jongste zoon.....maar vind het precies ook nog prima passen aan het lijfje van de jouwe!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ooooooooh, ik stel me ook graag kandidaat

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zo schoon!
    Zo perfect passen bij mijn zoontje die binnen een paar weken 5 wordt.
    Maar jou zoon staat er ook goed mee. Te klein? Op de foto's te zien niet maar misschien wel qua bewegingsvrijheid?
    Groetjes en op naar een grotere maat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Zoiets zou mij ook kunnen overkomen, regelmatig hoor ik mijn vriend zeggen: 'mag dat hoopje stof hier weg?' en dan merk ik opeens tot mijn scha en schande dat het een geknipt projectje is dat ik domweg was vergeten. In ieder geval, zonde misschien maar wel echt een mooie Theo. Mijn zoon is nog maar 5 maanden, ik kijk al uit naar het moment dat ik voor hem een Theo mag naaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de blog 'droomfabriek' staat er een gratis patroon voor een babyhemdje, kan je al eens oefenen :-)

      Verwijderen
  39. Hemdje past perfect ! Geniet er nog een lente/zomer zelf van en dan op naar een ander oranje-gek kind ... Hoewel ik groen suggereerde, lijkt wit mooier te passen bij de sobere (maar perfecte) afwerking !

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zo mooi! Wat een zonde, ik heb identiek hetzelfde voorgehad, maar met een smalle 110. Ik hoop heel hard dat zoonlief er niet uitknapt bij de communie van zijn zus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oh dat is bigtime balen zeg! Op naar nummer 3.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Is dit een verborgen give-away??
    Dan stel ik me ook graag kandidaat om dit mooie hemdje te adopteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Volgens mij kan hij het deze lente nog afdragen en daarna stel ik me heel graag kandidaat :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Supermooi! Zo jammer dat het dan te klein is.
    Mijn hevige bijna 7-jarige smalle mini zou er ook geweldig in staan, 't is te zeggen, als je er zeker van ben dat het weg moet natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Heeeel mooi! In afwachting dat de 116 die hier al bijna een jaar geknipt ligt te wachten dan toch eindelijk van onder mijn naaimachine komt, nomineer ik met veel plezier mijn zoon die hier ook heel schoon zou mee staan. En hopelijk heb ik binnenkort dan niet zelf een 116-die-niet-meer-past in de aanbieding ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. oh, hoe jammer, hier is er een kleine 5jarige met een voorliefde voor oranje, moest je er nog vanaf willen :-)

    BeantwoordenVerwijderen