Vakantie zonder zee? Nah...

zondag 19 april 2015


Nog iets meer dan 24 uur vakantie en ik had nog geen zee gezien. Geen milliseconde. Wel veel wind in mijn haar, zand in mijn schoenen en zon op mijn vel, maar geen zee. Het is niet dat ik een zonneklopper ben, maar een uurtje zee, wat uitwaaien, vliegeren... ik kan daar zo hard van genieten.

Mijn kinderen voelden het al aankomen. O jee, mama wil naar zee. Laat ons maar heel lang doorgaan met waterspelletjes spelen in de tuin, dan is er misschien geen tijd meer over. Ik zag het hen zo denken.

Ze ontsnapten er niet aan. En ja, het was niet zo warm. En het woei ontzettend hard. Vliegeren was top, maar de vlieger inhalen een hele onderneming. De zee was vér vér weg en iemand vond dat zot ver stappen, want 'op het einde van de vakantie zijn wij wel moe, hoor, mama.'

True. Ik zag het. De vakantie eiste zijn tol, maar dit uurtje zee namen ze me niet af.

Het was stil op de achterbank. Héél stil.

  Untitled Untitled  Untitled

19 opmerkingen:

  1. Fijn dat je toch nog de zee hebt gezien.Zelf heb ik totaal geen voeling met de zee.Heb liever een mooi bos om in te wandelen maar iedereen zijn ding,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, de zee, daar MOET ik ook eens in de zoveel tijd heen. Jij bent lekker dichtbij, dus gewoon: doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's :-). Als je daar zo'n nood aan hebt, groot gelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die van jou zijn toch de enige kinderen die ik hoor reclameren over een dagje zee ;) Al kan dat ook komen omdat de meeste Kempenkindjes in mijn omgeving hoogstens één keer per jaar die grote oversteek wagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik snap je!
    Wil je niet jaloers maken, maar wij vonden deze vakantie zal veel mooie zee, nr 1 de Oostzee en nadien nog Zeeland ;)
    We zijn compleet uitgewaaid maar oh zo ontspannen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knappe foto's! Ik heb eveneens nood aan de zee in de paasvakantie dus snap volledig dat dat uurtje toch deugd heeft gedaan! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's! En jullie hadden het strand in Zeebrugge precies voor jullie alleen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Want het is een heel groot strand en het was in strandtermen echt al avond.

      Verwijderen
  8. Love you all. Mijn weinig-verlof-schaf gaat dit jaar geen verre reizen opleveren, maar veel zee. Dat schept afspreekperspectieven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zijn keihard fan van zeedates met jullie!

      Verwijderen
  9. Mooie foto's inderdaad!
    De zee heb ik al even niet meer gezien, maar ik kan er ook zoooo van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalig uitwaaien aan zee. Ik heb er hier eentje rondlopen die voor alles 'zot' zegt.
    Zot leuk, zot ver, zot lekker,.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Top! Ik zou hier ook wel geld geven voor een uurke zee, hoor...een mens kan daar zo van opkikkeren, he

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij hebben drie weken lang de zee gezien, al was het met momenten echt snijdende wind. Maar toch, dat moet je gedaan hebben he! Mijn zoontje van 10 weken is een keer of 5 meegeweest naar het strand, maar heeft het nooit gehaald tot daar wakker te blijven in de draagdoek en heeft dus de zee nog niet gezien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk! En elke keer denk ik: wat een grote kinderen al!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. een heel herkenbare drang. En daarom ben ik zo blij dat het kantoor waar ik werk op 200 meter van de zee ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. <3 Zeebrugge - op half uurtje fietsen van thuis- Lucky me :-)

    BeantwoordenVerwijderen