La Maison Victor weggever!

maandag 4 mei 2015


Deze weggever is een extraatje die niet in het blogfeest voorzien was, maar ik vast wel iemand blij mee kan maken.

U zag het al - of niet -, maar ondergetekende verscheen met haar overdreven (als in net terug na drie weken Spanje) bruine hoofd in een boekske. Riet en ik hadden daar, op het moment van de foto, ontzettend veel lol, want doen alsof, daar zijn we niet zo goed in. Het was fijn werken met Yves en als ik nu de foto's zie, dan ben ik daar nog altijd heel erg blij mee. Het is helemaal ik. Gewoon. Niet geposeerd. Riet zal dat volmondig beamen, dat weet ik zo.

Het was nog winter toen La Maison Victor ons contacteerde voor een interview. We skypten een eind weg met Lobke en het resultaat van dat getetter staat in de editie mei-juni 2015.

We kregen een aantal extra exemplaren, en net zoals Riet er afgelopen weekend weggaf, mag ook ik nog 4 mensen gelukkig maken met een exemplaar.

Naast een serieuze portie nieuw naaivoer vind je in dit nummer het patroon van onze broodzak. Om door te gaan op het picknickthema mag u in de commentaarbox neerschrijven waar wij echt eens moeten gaan picknicken. Dus garandeer ons een zomer van mooie dag-uitstappen naar al die mooie plekken in ons land. Wie weet komen we elkaar daar ooit eens tegen.

Meedoen voor een tijdschrift kan tot en met woensdag. Ons op pad sturen mag u gerust een hele zomer blijven doen.

LMV1

144 opmerkingen:

  1. Het Vinne in Zoutleeuw, niet bij de deur voor jullie, maar wel prachtig. Ik raad aan heel vroeg in de ochtend te gaan (picknickontbijt) zodat je de natuur ziet wakker worden. Geweldig schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik droom al een heel binnenzittenstuderenjaar van een picknick met wat vrienden langs het Natuurpuntpad achter ons huis! Als jullie ooit een Kempenbezoek plannen… ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mijn kindjes is het iedere dag picknick in de tuin ... gelukkig zijn ze al content met een appeltje op een dekentje ... Waar we heel graag gaan picknicken in de zomer is Park Spoor Noord in Antwerpen. Leuke speeltuin, fonteinen, water, gezellige bar, ... Laat de zon maar komen! En ik doe heel graag mee voor een exemplaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wou ook Park Spoor Noord zeggen, heel gezellig in de zomer.
    Je kan er zelfs barbecueën!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In de Loonse en Drunense duinen zo mooi en zeker bij goed weer. En dan gelijk maar een weekendje van maken anders is het een beetje ver ben ik bang. Er zitten hele leuke campings (kamperen bij de boer) bij ons in de buurt. Ik zeg doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als het voor u ook wat noorderlijker mag zijn, dan zou ik aanraden te gaan picknicken in de Hortus botanicus in Leiden! Dat zou ik combineren met een bezoek aan de lapjesmarkt, die zo'n 2x per jaar in het centrum van Leiden wordt gehouden...

    PS Ik doe graag mee met de winactie van een La Maison Victor...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In de tuin van Alden Biesen! Er staan sinds kort ook picknicktafels in de "Vlaamse tuin" van de zoo van Antwerpen. Ook een leuke plek voor een picknick in stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Al Khudra! Of anders Hatta Pools! Twee prachtige stukjes lokale natuur. Het ene woestijn en het andere meer bergachtig maar beide voorzien van de nodige waterbronnen zodat de kroost wat kan afkoelen na het picknicken! Wel een beetje ver en misschien eerder een herfst- of lente-uitstap want in de zomer is het niet uit te houden van de hitte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha! Elke! Dat is een serieuze trip. Wie weet krijg ik dat ooit wel eens geregeld.

      Verwijderen
  9. Wat leuk, ben benieuwd! Wat betreft picknicken is het wel een flinke reis voor jullie, maar je zou echt eens hier op ons eilandje Terschelling moeten komen kijken. Op de Waddendijk staan "Beelden uit Zee", van Yaël Artsi, prachtige granieten objecten, met uitzicht over het Werelderfgoedgebied de Waddenzee. Helemaal met jouw fascinatie voor mooie wolken en zeeluchten een topplekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niet in de buurt, maar wel zo leuk! En toevalllig bijna in mijn achtertuin... Het Horsterpark in Duiven (NL, bij Arnhem)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schiermonnikoog! Het mooiste, rustigste waddeneiland van Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schiermonnikoog! Het mooiste, rustigste waddeneiland van Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wij maakten een mooie wandeling (met picknick) in het muziek bos , zeker eens doen
    Groetjes
    Doortje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wij maakten een mooie wandeling (met picknick) in het muziek bos , zeker eens doen
    Groetjes
    Doortje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Baarle-nassau-hertog. Uniek stukje België in Nederland. De grens loopt op verschillende plekken dwars door huizen! Ik waag graag een kansje voor de laatste lmv.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het Groede Podium in Groede is onze lievelingspicknickplek. Oude bunkers die omgetoverd zijn in speel en klautertuigen met daarrond enkel uitgestrekt groen. Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Speelbos 't Vossenhol in Bertem. Superfijne plek om te genieten van al het moois dat de natuur te bieden heeft. Ondertussen kunnen de kids op zoek gann naar boomhutten en andere leuke plekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Natuureiland Tiengemeten, net boven Zeeland.
    Het is het kleinste bewoonde eilandje van Nederland - 8 km2 - en er is een fantastische speelnatuur van Natuurmonumenten. Onze kinderen vinden het er geweldig.
    Wij zijn zó verliefd op dit eilandje dat we er in oktober gaan trouwen <3

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De tuin van de Sint-Pietersabdij vind ik een zaligheid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Picknicken in een park in Brussel is altijd leuk, het geeft meteen een vakantiegevoel terwijl je eigenlijk gewoon nog thuis bent. Ook leuk tijdens een daguitstap, om even uit te blazen na veel wandelen en de drukte van de stad

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ile de ré in Frankrijk... een fietseiland waar je HEEEEEL veel picknickplekjes vind!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En een beetje te vlug op publiceren geduwd... dat moet natuurlijk vindt met dt zijn!

      Verwijderen
  22. Ooh, als kersverse naaister zou ik dat magazine wel eens willen bewonderen. En hier ook enorme fan van het speelbos/vossenhol in Bertem: massa's plaats, veel mogelijkheden en vooral: geen auto's in de ruime buurt. Zalig plekje. Of anders de Mollekensberg in Herent, ook een aanrader...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zoutelande! Heerlijk uitwaaien aan de kust. Graag zou ik een magazine winnen, ik ga duimen.
    Gr Fenna

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Naar de Bollenstreek in Zuid-Holland! Supermooi met de bloeiende bollen! En dan natuurlijk een bezoek aan de Keukenhof in Lisse. Groetjes, Katy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Parkkaffee in de zomer in Mariakerke bij Gent!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Absoluut in Heuvelland, ... bv op de top van de Rodeberg :-) Perfect uitzicht gegarandeerd! Ik ding ook graag mee voor het magazine ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Er zijn enorm veel mogelijkheden natuurlijk. Maar met kinderen is een uitstap naar Averegten (provinciaal domein in Heist-op-den-Berg) een aanrader. Er zijn activiteiten voor kinderen van verschillende leeftijden, veel wandelmogelijkheden en ook een fijne weide die tot een picknick uitnodigt!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Provinciaal domein in Kessel-Lo met zicht op het water of aan de grote speeltuin (dat zal Riet wel kunnen beamen). :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Picknicken is fijn aan het Rood Klooster in Oudergem (Brussel). Er worden ook vaak fijne creatieve workshops gegeven (onder andere glasjuwelen maken). Fijn voor iedereen van het gezin dus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Stoer hoor dat jullie erin staan! Ik heb al een abonnement op LMV, dus ik doe niet mee met de give away.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. In Mechelen is er ongetwijfeld een tof picknickplekje, alleen moet ik het zelf ook nog ontdekken in mijn eerste Mechelse zomer :-). Mijn terras is anders ook niet mis ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. In de Heirbaan tussen Meise en Brussegem. Midden tussen de velden, maar met zicht op het Atomium en de drukte van Brussel. Zo'n mooie plaats dat we er enkele zomers geleden onze trouwfoto's zijn gaan trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het park aan het gemeentehuis in Hove, gezellig om te picknicken, fijne speeltuin, leuk voor een wandelingetje! En de overschotjes van de bokes gaan de eendjes graag zien komen!
    Ik doe ook graag mee voor een exemplaar van LMV.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. buggenhout bos, of anders het terras hier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wij zijn verliefd op de tuin van de Sint-Pietersabdij in Gent, een klein stukje Provence in het hart van de stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Bij ons in de achtertuin kun je volgens onze meiden heerlijk picknicken in hun eigenste Tipi :) En vind u dat iets te niet privé dan het zijn er genoeg plekjes in Het Mastbos bij Breda!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Altijd fijn om een versie van de LMV te winnen, in de winkel geraak ik de laatste tijd maar niet ... Wij wonen vlak achter de schorre (het natuurgebied, niet het recreatiedomein) en daar zijn héél wat fijne plekjes te vinden om je neer te zetten en te genieten van allerlei lekkers en een mooie omgeving, al kan het recreatiedomein natuurlijk ook geen slechte plek zijn voor een lekkere picknick!

    K(re)atrientje

    BeantwoordenVerwijderen
  38. lijkt me een leuk artikel. Picknicken doen wij het liefste in de Drunense duinen of Bedafse duinen, kan ik mooi de LMV lezen, juist dit nummer bleek mijn abo afgelopen en heb hem nog niet los aangeschaft.!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Bij mij thuis in den hof (ahum, stadstuintje ;-) )! Net nieuwe tuinmeubelen laten leveren en ik wil ze zo vaak mogelijk gebruiken nu! En gezien we toch niet zover van elkaar wonen :-) En anders is er nog altijd het immense grasveld van Provinciaal Domein Bulskampveld in Beernem <3

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Het fijne Middelheimmuseum is ideaal voor een picknick en super fijn om met kindje te doen. Ze hebben er ook leuke zoeken met opdrachtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Aan het Kattendijkdok in Antwerpen kan je fantastisch picknicken! Een stukje groen in het midden van de Stad, romantisch uitzicht op het water, barbeque ter beschikking,... wat moet je nog meer hebben?!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Picknicken in de speeltuin van Bokrijk, wedden dat de kids content zijn?
    Ik doe graag mee,want de laatste LMV heb ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Een picknick in de Grugapark in Essen, Duitsland

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Abdij van het Park in Leuven, zo schoon! Bij deze waag ik mijn kans ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Tamara Schepens4 mei 2015 om 16:15

    Een leuke picknickplaats is Domein Hernieuwenburg in Wielsbeke. Je hebt er een groot speelplein en wanneer het héél warm is, kan iedereen zich gaan verfrissen in het openluchtzwembad. Daarnaast kan je er ook een partijtje minigolven :D.
    Zeker doen zou ik zeggen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Cerkel Park in Diest (om het zeer lokaal te houden) met een tof retro bruggetje over de vijver en nadien een wandeling langs het nieuwe demerpad. Of het Vinne in Zoutleeuw, dat ook al in de eerste reactie vernoemd werd, zeker een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik raad jullie een picknick aan op de 'ring' rond de kerk van Dreischor, het meest schilderachtige dorpje op Schouwen-Duiveland. En dan de kikkers in de sloot tellen en luisteren naar hun speelse gekwaak. Zo mooi en idyllisch, ik wilde er vorig jaar helemaal niet meer weg! En dat je op het eiland prachtig kan fietsen is mooi meegenomen, aaah ik wil er meteen weer heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Afgelopen weekend zijn we gaan wandelen in de omgeving van Borgloon (Limburg, BE). Heel mooi en apart kerkje, doorkijkkerkje, staat daar in een ontzettend mooi landschap. En als je je eigen picknick niet bij je hebt kun je een bezoek brengen aan de stroopfabriek voor heerlijke stroopwafels eb pannenkoeken! Wij hebben genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Het provinciaal domein nieuwenhoven, bij st truiden. ooie groene omgeving, kasteel e een leuke speeltuin

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Het Nachtegalenpark in Antwerpen! Het kasteel kan je overigens ook trakteren op een lekkere brunch als je je picknickmandje niet mee wil nemen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Gewoon in de tuin wanneer de kindjes van school komen of in het weekend wanneer we geen zin hebben om de tafel te dekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Gewoon op wandel vertrekken met de picknick, en je komt altijd wel een leuk plaatsje tegen, op een grasveld, bij een speeltuin, op een akker, noem maar op!! Met een leuk deken wordt picknicken op gelijk welke plaats altijd fijn en gezellig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Alden Biesen! Heel mooi om te picknicken, maar ook om te wandelen.
    Ik doe graag mee voor de LMV.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Zeker eens picknicken in de Abdij Van t Park in Heverlee. Wij hebben daar 7jaar geleden de meeste romantische picknick ever gehouden toen we daar getrouwd zijn en we doen dit elk jaar over.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. nou....als je een 'kleine' trekje over de ocean neemt, dan kan je bij ons in het veld piknikken hier in Alberta, Canada :)

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Overal waar je maar kan! Wij zijn fervente picknickers op reis, vooral in de bergen, maar ook dichterbij huis aan zee, zoals het natuurreservaat de Westhoek, of onderweg op een van de vele knooppuntenroutes die de kust rijk is!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. In Hasselt centrum kan je fijn picknicken in het Begijnhof (Z33) of in het Kadettensteegje, ideale plekjes om eventjes tot rust te komen in de stad en te genieten van een take-away-soepje, sushi, ijsje, ...

    BeantwoordenVerwijderen
  58. De Lommelse Sahara is een echte aanrader. Rust en een prachtige natuur! Wij picknickten er onlangs bij de eerste zon. Voor kinderen is er een avonturenbos met écht leuke bomen. Sinds kort is er ook een uitkijktoren die je kan beklimmen. Echt een prachtig zicht heb je daar. Als je de serie Crème de la crème hebt gezien, kan je je bovendien een echte filmster voelen want de weg naar het grote meer is waar de eindscène van de serie werd opgenomen. Ik vond het heel indrukwekkend toen ik er de eerste keer kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Voor een tripje naar Limburgse oorden : 'de oudsberg' in Opglabbeek! Een grote zandduin verscholen in het bos.. ideaal om met de kinderen te ravotten : http://www.duinengordel.be/album/oudsberg
    Graag doe ik mee om de LMV te winnen!
    Groetjes, Lore Vliegen

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Doel!* het bijna vergane havendorp.ten noorden van Antwerpen. .met de overzet van lillo ( waar mega mindy opgenomen wordt) nr doel, kan enkel in het weekend..prachtige natuur, de schelde, mijmeren,...echt de moeite!!!!!!! Als je wil zijn wij je gids :) Sarah Geerts

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Het bos van Gerhagen, kruispunt van provincies Antwerpen, Limburg, Brabant.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. In onzen hof, altijd welkom! Onze houten picknicktafel staat jaar in jaar uit mooi te wezen! :)
    Groetjes, Felke

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Al heb ik hem al in mijn bezit, ik doe toch mee. Ik ken altijd wel iemand die ik hiermee een plezier kan doen. groetjes Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Drunense duinen.... Nee niet aan zee, in Brabant in Nederland...
    Prachtig gebied met veeeeeel zand!
    Graag waag ik een kans

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Makkelijke vraag! Kom maar eens naar de Bergelen (Moorsele-Gullegem), een klein provinciaal domein met heel wat vernieuwing de laatste maanden! En ik ken er een plekje vlak bij het water waar niemand je kan zien zitten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Leuk! Holterse berg in Overijssel in Nederland, en een bezoekje aan de mooie oude stad Deventer (met speelgoedmuseum!)

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Deze mag niet ontbreken op deze lijst: langs de vesten in Brugge, en dan raad ik vooral de stukken aan tussen de Kruispoort en de Dampoort, vooral als al de paardebloemen in bloei staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Picknicken doe je gewoon in Diest, in park Cerckel.
    Op 30 mei is daar een Gypsy Picknick, met gypsy muziek en eetkraampjes.
    Dekentje moet je zelf meebrengen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Niets heerlijker dan op dat kleine streepje zonneschijn te gaan zitten, net op de dorpel van uw voordeur!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. het rozebroekenpark in sint-amandsberg,
    aan zee tussen het zwin en kadzand-bad,
    park spoor noord op een warme zomerdag,
    dat zal't voorlopig zijn, als mijn sleepy-hoofd wat wakkerder is komt er misschien meer

    by the way: welke zijn jou favoriete plekjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Elk parkje heeft zo zijn charmes...!

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Mijn favoriete plek: Parc des Buttes-Chaumont in Parijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Een picknick tijdens een fietstocht in de fruitstreek !

    BeantwoordenVerwijderen
  75. In Leuven in het Dijleparkje (aan de Redingenstraat), het mooiste, maar ook best verstopte parkje in Leuven...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook één van mijn favorieten in Leuven, samen met het klaverpzrk en de keizersberg.

      Verwijderen
  76. De Engbertsdijksvenen in Overijssel! Prachtig gebied, maar wel wat ver voor jullie natuurlijk. De LMV Zou ik graag winnen!
    Groet Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Het Middelheimpark te Antwerpen. Fantastische kunst, misschien zit er wel een samenwerking in om de beelden te voorzien van mooie naaisels?
    Of het Vinne te Zoutleeuw, Supermooi!!!!!! Onze trouwfoto's gaan we daar trekken.
    Of het houten kunstkerkje te Borgloon. Zeer inspirerend voor misschien nieuwe patroontjes?!
    Veel picknick-plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  78. De Kalmthoutse heide, natuurpracht in een oase van rust.
    Of de rozentuin van het Rivierenhof te Deurne. Heel tof (groot) park!

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Bokrijk is altijd een topper!ik vind deze tips trouwens heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Wildertse duintjes te Essen: hier staat een meeeeeeeters-lange picknick-tafel in het prachtige bos! !

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Voor jullie waarschijnlijk ver weg, maar je moet zeker eens picknicken in Lauwersoog! Het is daar prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Omdat Plitvitz-meren in Kroatië niet bij de deur liggen (het is er echt een paradijs), raad ik je aan om te gaan picknicken in de tuin 'De Bosrand' indien deze open is voor het publiek (enkele dagen per jaar). Het is er bijna net zo mooi als in Kroatië!

    BeantwoordenVerwijderen
  83. wij hebben vorige zomer aan de voet van het atomium gepicknickt. dat was heel plezant.

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Een picknick in Buggenhoutbos aan den henneput ;)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Het meer van Rotselaar aka De Plas is onze favoriete picknick-plek

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Ik woon in Noord Nederland, dus niet bij jullie in de buurt. Maar picknicken op het strand vinden wij mooi.
    Ik doe graag mee om de lmv te winnen

    BeantwoordenVerwijderen
  87. I love wedstrijd! Maar nog meer hou ik van LMV! Dus laat maar komen! :)
    De Gavers in Geraardsbergen is een echte aanrader. Ligt vlakbij de Dender, waarlangs je heel mooi en rustig kan fietsen. In de Gavers is er een heel groot meer waar je volledig rond kan wandelen, met onderweg plekjes genoeg om te picknicken en te genieten van het uitzicht, van een hapje en een drankje, van de eendjes, en van de kindjes die op de speeltuigen onderweg spelen. Je kan ook een roeibootje, kano, watertrapper of waterfiets huren om op het water te gaan. Even verder is de cafetaria met uitzicht op een grote speeltuin. Er is trouwens ook een groot zwembad (mét buis! en sauna! en bubbelbad!) en een zwemmeer (met speeltuigen in het water en een strand). Oh, en je kan er ook minigolf doen, muurklimmen, en camperen. Kortom: de perfecte plek voor een daguitstapje of een weekendje weg!! Wij zitten er in de zomer bijna wekelijks, dus grote kans dat we jullie tegenkomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Aan het André Demedtshuis in Sint-Baafs-Vijve is mijn favoriete plekje! Een oude leiearm met een brugje erover. Je kan er rustig wandelen, fietsen, genieten, en in het weekend kan je altijd het museum bezoeken. Echt een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  89. oh, ik probeer ook nog eens! Leuke picknickplaatsjes rond Gent zijn de bourgoyen of Blaarmeersen, of gewoon, al fietsend langs de vaart :). We moeten het dringend zelf ook wat meer doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  90. In de duinen aan het strand, heerlijk om uit te waaien en te picknicken, bijv. In NL in Kijkduin!

    BeantwoordenVerwijderen
  91. De Averegten in Heist-op-den-Berg is een toppertje voor onze kids. De natuurspeeltuin, De Hobbeldonk in en die zien we een hele tijd niet meer. Als ze terug opduiken zijn ze amper herkenbaar. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  92. In onze tuin! :) Hier in de zomer staan alle bloemetjes in bloei en is het hier echt zalig om te picknicken (maar ook gewoon om aan de tafels in de tuin te gaan zitten in plaats van een stukje verder op een picknickdeken). Mar alleszins, ik picknick heel erg graag in onze tuin. Maar inderdaad, het Vinne in Zoutleeuw is een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Langs het kanaal Schoten -Turnhout, zoveel mooie plekjes aan het water

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Hier in de buurt is het Bulskampveld (bos) Je kan er op de speelweide nabij het kasteel aan een picknicktafel zitten. Of gewoon een dekentje uitgooien en vanaf daar genieten van spelende kinderen. Heb je het liever wat rustiger.. Kan je je aan het meertje ook neersettelen. In het kasteel is een klein museumke en ernaast de 'tuin' en een lekker hoeve-ijsje kan niet ontbreken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Eerst met ons bootje varen naar het Streekbos, daar een rustig plekje opzoeken, zwemmen en picknicken! Hopelijk met een gewonnen LMV om die lekker door te bladeren. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Stiekem is de achtertuin toch de makkelijkste plek om te picknicken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  97. In het stadspark van Aalst kan je gezellig picknicken... Zeker de moeite waard!
    Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Het prachtige Panbos , in Katwijk. Het is een oud duingebied, open plekken afgewisseld met bos. Als je moed hebt kun je zelfs helemaal naar het strand en de zee wandelen. Maar ook in het bos zelf zijn veel mooie picknickplekjes. Voor kinderen is er de "Chinese muur", een overblijfsel van de Atlanticwal. Echt een plek om in vrolijke Maison Victor outfit te picknicken! Daarom wil ik graag het blad winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Picknick! Als dat geen thema zou zijn voor de meiden hun verjaardagsfeest ...

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Voor een mooie kleurige picknick zou ik de Posbank bij Rheden kiezen

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Picknicken moet je zeker eens doen aan de kust (niet op het strand, maar ergens in de duinen, vb naast het wandelpad in De Panne). Een aanrader: één met de natuur, veel plek om de kindjes te laten spelen, ... Zaaaaaaaaaaaalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Ik vond Zeeuws Vlaanderen prachtig (hoekje NL in België) Maar Zuid-Limburg is ook erg mooi, de ANWB heeft er 'n auto-route, die hebben we eens gereden. Dan vind je genoeg picknickplekjes onderweg...

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Het park achter het museum van Tervuren, of Den Hoge Blekker in Koksijde (duinen). Er zijn vast mooiere plaatsen, maar voor mij hebben ze iets nostalgisch, en ik kan geen leukere plaatsen bedenken voor een picknick!

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Het bloso-domein in Hofstade? Bij warm weer kan je naar 'de plage' gaan om verfrissing te zoeken in het meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Gewoon thuis, achteraan in de tuin met uitzicht op de weien en de fruitboompjes...meer moet dat niet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  106. Wij gaan graag picknicken in het provinciaal domein in Kessel-Lo!

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Amai, je bent volgeboekt voor 2 zomers denk ik! Deze pagina ga ik alvast pinnen bij "dagtripjes".
    Ik doe graag mee voor de LMV !!

    BeantwoordenVerwijderen
  108. Wij picknicken overal. De tuin, living, bos,... en op het einde van het schooljaar met heel de school naar het plaatselijk park.
    Ook ik waag graag mijn kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  109. Picknicken in de Hobokense Polder, tussen de Gallowayrunderen en de Konikpaarden.
    En voor de LMV-give away doe ik graag mee!
    Gertje

    BeantwoordenVerwijderen
  110. Picknicken in de Averegten in Hallaar. Tof voor de kindjes! Ik doe graag mee met de give-away.

    BeantwoordenVerwijderen
  111. In mijnen hof al picnickend in de zon met de nieuwe LMV dat zie ik wel zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  112. Op het strand :-)
    Ik doe graag mee voor een LMV.
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  113. Aan het kasteel van Neerijse waar de Japanse kerselaars nu mooi in bloei staan

    BeantwoordenVerwijderen
  114. In Bulskampveld, prachtige natuur en een leuke speeltuin

    BeantwoordenVerwijderen
  115. In Bulskampveld, prachtige natuur en een leuke speeltuin

    BeantwoordenVerwijderen
  116. Picknicken langs het Schipdonkkanaal... een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  117. Gewoon het bos in en daar lekker picknicken, meer moet dat niet zijn ....

    BeantwoordenVerwijderen
  118. Hoewel ik er al jaren niet meer woon, keer ik voor mijn favoriete picknickplekje graag terug naar mijn roots. De Lommelse Sahara is echt top, ontzettend genieten van de rust, het zachte zand, en een verwarmende zonsondergang!

    BeantwoordenVerwijderen
  119. Als kind vond ik picknicken op het strand het allerleukst. Tegenwoordig picknicken we vooral in de tuin... al zijn de Gentbrugse meersen ook een leuke plek ervoor. Langs de verharde fiets/wandelpaadjes die vertrekken vanaf het speelpleintje staan er zelfs enkele picknickbanken.

    BeantwoordenVerwijderen
  120. Ik zie dat er toch al enkele reacties van het hageland zijn : nieuwenhoven, zoutleeuw..

    ik voeg de beemden van Landen aan het lijstje toe ! Met Gloednieuwe waterspeeltuin !

    BeantwoordenVerwijderen
  121. Muziekbos te Ronse, er zijn zo veel zalige picknick-plekjes in de Vlaamse Ardennen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  122. Voor ons dichtbij is de Kalmthoutse Heide. Daar hebben we al menig picknickavontuur gehad met daaropvolgend kindjes die in het zand van de duinen spelen en mama en papa languit op het dekentje genieten. Top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  123. Het belevenissenbos in Lelystad. De kinderen kunnen zich daar heerlijk uitleven, maar ook ook heel leuk voor papa's en mama's.

    BeantwoordenVerwijderen
  124. Ik raakte nog niet tot in de krantenwinkel, en waag dus hier graag mijn kans!
    Picknicken: aan de Donkvijver in Oudenaarde!

    BeantwoordenVerwijderen
  125. Het park van d'Ursel in Hingene! De gedroomde locatie met véééél picnick-gras, eendjes om te voeren, een haag-tunnel om door te crossen en als top of the bill : het kasteel dat eruit ziet als één grote taart. Jep, echt in vanille kleur! Njam!

    BeantwoordenVerwijderen
  126. Wij gaan graag naar de Brielmeersen in Deinze. Je hebt er alles om een geweldige dag te beleven met de kindjes en je moet er helemaal niets voor betalen (als je u picknick meedoet natuurlijk). Een dierenpark, doolhof, minigolg, grote speeltuin, picknick gras, zelfs een waterspeeltuin, echt een heerlijke plek!

    BeantwoordenVerwijderen
  127. In Oostenrijk in Berenland is het prachtig om te picknicken

    BeantwoordenVerwijderen