Twisted Tuesday + give-away

dinsdag 19 mei 2015


Maanden geleden kreeg ik een mail van Laura van Craftstorming met de vraag om deel te nemen aan haar Twisted Tuesdays. Ik zeg daar nog al snel neen op, maar ik mocht kiezen wat ik maakte en vond haar Twisted Tank wel fijn. De kinderen zijn geen grote tank top dragers, maar deze twist gaf het patroon net dat wat ik nodig had.

Al snel belandde het op mijn eindeloze to do lijst, zodat ik, een dag voor de fotodeadline nog moest beginnen. De stoffen lagen klaar en na het knippen zat het in een wip in elkaar. Oef! Ik knipte bij het twisted tank top pattern ook een borstzakje, maar besloot het er voor O toch maar niet op te stikken. Voor jongens vind ik het wel geweldig, zo'n contrasterend borstzakje. Je moet dat zeker eens bekijken. Het maakt een simpel t-shirt helemaal af.

twistedtank_oon2
twistedtanktwistedtank

Van een stapel groene stoffen maakte ik nog snel wat kleine tank tops. Samen met het broekje van Vink vormen ze een mooi setje.

Ken je iemand die zwanger is of een baby heeft die in maatje 0-3 maand past? Beide setjes mogen weg, dus laat gerust weten welk je voorkeur wegdraagt. Deelnemen kan tot en met vrijdag.

twistedtanktop_set1twistedtanktop_set2

Vandaag vind je op de blog van Craftstorming nog meer Twisted patronen inspiratie. Mijn collega's van vandaag waren Behind the Hedgerow, My Cozy Co en Max California.

Months ago, Laura asked me to participate in her Twisted Tuesdays tour. I usually decline these kind of offers, because I always end up completely stressed out due to a way too busy schedule. This time, however, her approach, and the fact that I could choose the pattern I saw most fit for my children encouraged me to say yes. Construction the top is a piece of cake and I really love the 'twisted' effect. I even cut the breast pocket, because I absolutely adore it and was so convinced that it would be perfect, but it turned out really weird so I decided to skip it this time. I'll definitely try it out next time.
I cut a size 8 for my ten year old, but taking into account that she's pretty short the size 8 turned out perfect.

After finished the top for Oona I just couldn't stop. I have this stash of bright fabric with the most stunning (mostly Scandinavian) designs that my children no longer like (except for pyjamas) and decided to sew some baby size tank tops. Together with Vinks baby trousers it makes a nice set. I made two and they're for you! Leave a comment if you'd like to participate.

Head over to Behind the Hedgerow, My Cozy Co en Max California for more twisted inspiration!


twistedtank_vink
twistedtank0

74 opmerkingen:

  1. Ik ga eens een gooi doen naar setje2. Mijn schoonzus is zwanger (waarschijnlijk zelfs aan het bevallen op deze moment).
    onze kleine reimborg (gelukkig niet de definitieve naam) zal waarschijnlijk prachtig zijn in dit setje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooh voor mij als ik even egoïstisch mag zijn, of voor mijn buikbewoner dan toch (dat klinkt al minder egoïstisch, niet? set 1, een beetje unisex. Alstublieft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe een poging voor setje 1! Ik ben momenteel zelf 38 weken zwanger en volgens mij gaat ons kindje hier mooi mee staan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Setje 1 voor mijn zus die een kindje verwacht in juli.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe graag mee voor het eerste setje, een mooi cadeautje om binnenkort mee op babybezoek te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke give-away! Ik vind beide setjes erg leuk, maar zou dan toch kiezen voor nr 2. Over drie weken zou mijn buik weer wat normalere proporties aan moeten nemen en heeft ons ventje de ruimte om te bewegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe ook graag mee voor setje 1. Super mooi om straks mee te nemen op babybezoek (kindje verwacht in juni)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik doe graag mee ons eigenste kindje-in-de-buik! Is normaal gepland voor augustus... En ik kies voor setje 1!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik doe een poging voor setje 2. Voor ons zoontje die 3 weken te vroeg geboren is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Mijn zoontje is nu 6 weken, die zou prima in setje 1 passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik doe mee voor het traktor-ensemble. Voor mijn liefste petekindje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Graag doe ik mee voor setje 1 , binnenkort op babybezoek en dus een mooi pakje mee
    Groetjes
    Doortje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. voor een collega met een huilend boeleke van die leeftijd, misschien een opkikkertje voor haar :-)
    en dan graag dat met de traktor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Onze kleine man is vandaag 12 dagen oud. Hij werd 4 weken te vroeg geboren, dus hij zal extra lang van dit prachtige setje kunnen genieten deze zomer. Ik vind ze allebei prachtig, kiezen is niet mijn sterkste kant. Als het toch moet, doe ons dan maar nr. 2. En knappe tanktop ook trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooh! Ik ga meter worden binnen een week of twee, dit zou super zijn voor in zijn of haar pakjes mand die ik aan het maken ben!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dan wel graag de eerste, aangezien we het geslacht nog niet weten!

      Verwijderen
  16. Mijn ventje van 2 maand oud past hopelijk nog in het tractorsetje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Onze Tuur werd gisteren 6 weken en zou zo blij zijn met het eerste setje! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Great contrast in the twisted tank! and those baby sets are so cute.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Setje 1 aub? Dan hoef ik zelf geen kraamcadeautje te verzinnen ��

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik doe mee voor setje twee! En het rijmt nog ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mijn schoonzus bevalt in het begin van de zomer. Ik maakte reeds een leuk cadeautje, maar een extraatje erbij mag altijd! Mijn voorkeur gaat uit naar setje 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi hoor! Ik doe graag mee! Setje 1 - voor ons 1ste kindje... Om deze zomer de show mee te stelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja hoor, ik ken zeker iemand die zwanger is! Ikzelf! Wij verwachten ons eerste kindje midden juli :-) En setje 1 vind ik helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mijn nichtje is twee weken geleden bevallen van zoon Sander en ik weet zeker dat ze super blij is met setje 2 dus ik doe graag mee voor dat kleine manneke wat mijn hart al heeft gestolen. groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Graag setje 2 :-) Mijn beste vriendin is vorige week bevallen van een jongetje, Seth :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik doe graag nog eens mee voor setje 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hm mijn dochter is al drie maanden oud. Zou ze misschien nog in setje 1 passen?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een goede vriendin is zwanger, maar we weten het geslacht nog niet. Setje 1 is net iets meer gender-neutral, dus ik waag een kans voor set 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. owla, traktors voor een klein boerke in spé daarop zeg ik geen nee!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh, ik waag graag mijn kans op setje 1 voor mijn kleine buikbewoner!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. De schoonzus verwacht een baby ergens in augustus. Ideaal dus voor een warme nazomer, zo een setje. Alleen weten we niet of de buikbewoner van het mannelijke of vrouwelijke geslacht is.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Setje 1! Vandaag werd een klein ventje geboren, zou ideaal zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zo cool zeg, die tank top, helemaal,fan.
    En wat de give-away betreft: count me in voor setje 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Es una pena que no le gusten estas telas preciosas! El top está genial, me encantan estos colores!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Met mijn wobbelende buik hengel ik naar setje 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Met mijn wobbelende buik hengel ik naar setje 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Your Twisted Tank looks amazing, I love the black against the bright print. Those baby tanks are adorable too! I wish I could win :) Thank you so much for being on the tour today.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik doe ook graag mee, om mijn 'van ruilen komt huilen'-verzameling aan te vullen. Mijn baby-spulletjes-verzameling groeit en deze zou een super mooie aanvulling zijn. Graag setje 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik ga ook proberen, ben zwanger van een derde spruitje en het zou super zijn als ik hem in setje 1 kan steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. doe graag mee voor setje 2./ Duimen maar !

    BeantwoordenVerwijderen
  41. En weeral doen we mee! Wat we hier binnen n dikke maand mogen verwachten is nog een verrassing. Maar dat het een baby zal zijn is duidelijk. Verras ons maar met het meest geschikte setje :) !

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik verwacht zelf een tweede kindje dat ik over twee maandjes in mijn armen mag sluiten. Ik ben verliefd op het eerste setje en ding graag mee voor die prijs. Iedereen veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een leuke setjes! Ik ben ondertussen 5,5 maand zwanger, geslacht is nog onbekend. Dus ik zou graag kans maken op setje 1. :-) Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Het wordt hier wel een give away blog! En daar hoop ik van mee te profiteren. Ik ga voor setje 1

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Superleuk seg! De mijne is al 3 maanden oud, dus zal er niet meer in passen, maar je hebt zo te zien al kandidaten genoeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ooooh, ik doe even egoïstisch en doe mee voor mezelf! Nu ja, voor dat kleine, hevige kereltje mijn buik... Het is gelijk welk setje, we denken dat onze broer op zijn grote zus lijkt en dan staat hij gewoon ook prachtig met groen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Mijn zoontjes hun meter en peter krijgen binnenkort hun eerste kindje en zouden geweldig blij zijn met setje 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Olala mooi, ik doe mee voor de baby van mijn zusje,
    graag setje 1, maar 2 is ook leuk !

    Miksname

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Mooi!
    Ik heb zelf een zoontje van 3 weken oud en hij kan nog wel een extra outfitje gebruiken ;-)
    Ik doe graag mee voor setje 2! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ja, zo' n setje wil ik natuurlijk héél graag winnen nu ik net te horen heb gekregen dat ik een tweede kleinkindje verwacht! Leuke inspiratie om zelf eindelijk ook eens aan tricot te beginnen! Ik vind de setjes allebei prachtig, maar aks ik moet kiezen ga ik voor setje 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ik kan mijn nicht blij maken met setje 1, voor haar drie weken oude zoontje Levi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik ben zelf zwanger, dus ik zou graag zo een setje winnen :-) Wel moeilijk kiezen!! Toch maar setje 2 met de tractors.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ik doe graag mee voor mijn metekindje in wording :-) moeilijk kiezen want ze zijn beiden supermooi... Setje 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. set 1 .. schoonbroer verwacht jongen dus komt altijd van pas!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Setje 2! Omdat er zeker genoeg baby's zijn in de omgeving die een pakje kunnen gebruiken:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Die twist doet het 'm inderdaad helemaal ! En weet je wat, mijn schoonzusje heeft een zoontje dat nog perfect in een 3 maandertje past en haar lievelingskleur is groen. Smijt mij maar in de pot. Maakt niet uit voor welk.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Setje 1 zou onze dochter mooi staan. Ik doe dus graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Heel mooi! Dus heel graag lotje voor voor baby-in-aantocht (set 1). Ik beloof een foto van kind-met-setje-aan als ik win ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Echt cool, die tank top! Dat is volgens mij echt wat 'bijna' tieners willen!
    Ik doe graag mee, beide setjes zijn tof! Dus als ik win mag het een verrassing zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. ik doe mee voor setje 1: mijn beste vriendin moet één van de dagen bevallen, dus als het goed weer is deze zomer dan kan dit al veel gedragen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Mijne baby (nu 8 weken) zou kei mooi zijn in setje 1. Ik zie ons Marthe er al in stralen ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Prachtig! Wij gaan binnenkort op babybezoek.... helaas ontbreekt het me serieus aan tijd momenteel om zelf iets te maken. Wat ik ontzettend jammer vind. Met 1 van deze prachtige setjes kan ik toch op bezoek gaan met een prachtig en origineel kado! (Ik zal er wel bijzeggen dag heg niet door mij gemaakt is....😊 )

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Voor mijn vriendin haar zus die een hoogzwanger is van een jongetje, zou ik heel graag meedoen voor setje 2 .
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Ik kreeg zonet van mijn vriendin te horen dat ze opnieuw zwanger is, nummer 4 is onderweg en na 3 meisjes hopen ze op een jongetje. Dus ik ga voor setje 2, positive thinking, kan helpen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  65. 36 w zwanger, zo'n setje zou zo een leuk kado zijn :-) Setje 1 is mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Wegens verplichte platte rust staat de naaimachine werkloos in de kast. Zelf babykleertjes in elkaar steken, lukt dus jammer genoeg niet meer. Dan waag ik hier maar mijn kans ... Mooie setjes! Ik ga voor set 1 voor ons klein meisje in de buik.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Vandaag is er bij onze vrie den een vers boeleke geboren, genaamd Lisa, en deze zomer staat er nog minstens een andere geboorte te gebeuren, dus ik doe graag mee! Voor pakje 1 dan, het meest unisex :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Ha leuk die baby setjes. Ik vind ze beiden leuk, misschien is setje 1 iets neer unisex.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Leuke pakjes... ik ken nog wel zomerkindjes in aantocht ! Ik doe graag mee voor het eerste pakje !

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Ooh, hoe lief. Ik ga voor setje 2. Ik vind die tractors echt scheetig.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Met nog enkele familiebabys op komst waag ik mijn kans voor nr 2

    BeantwoordenVerwijderen