Dit was april.

woensdag 17 juni 2015


*Ik zocht voor een nieuw project een foto van F en scrollde door de blog. Ik las maart en vond april terug als draft. Voor mijn eigen herinneringen: dit was april.*

April was zoals april ieder jaar weer blijkt te zijn. De relatieve rust van de paasvakantie en toch weer drukdruk met werk en sociaal wezen en voorbereidingen voor een resem meifeesten.

Ik weet al niet meer hoe ik het deed, maar op nog geen week naaide ik de volgende stapel bij elkaar. Een aantal dingen from scratch, zoals dit hemd, en dit ook, en een hele hoop dingen die hier al eindeloos lang stof lagen te verzamelen en waar ik plots de moed voor kreeg om ze eindelijk af te werken.

Twee pyjama's bijvoorbeeld. Eentje met een dubbele laag, want dat is zo lekker warm in de winter (ahum). De stukken waren vast al een klein jaar geknipt, waardoor er creatief met de broeken moest worden omgesprongen. Ook kleinemeisjespoepjes worden precies wat ronder op een jaartje en dus zette ik er een hele brede tailleband aan waardoor het wat heeft van een yoga broek, maar geloof mij, het is ideaal om een bouwvakkerskont te vermijden. Ook slabben zonder lintjes (een kei ben ik, in slabben maken zonder lintjes), babymutsjes, t-shirtjes en broekjes. Plots vond ik energie en schoven ze een voor een onder de naaimachine door.

Ik werkte twee volledige dagen in de tuin, want met al die boekschrijverij van vorige jaar was onze tuin behoorlijk verwaarloosd. Een auto vol klimop en wat assistentie van de tuinman later hadden we een vierkante meter of 6 gewonnen. Niet dat we zo gek veel in de tuin speelden. Op een van de mooiste dagen van de vakantie gingen we naar Shaun het schaap kijken in een zo goed als lege Sfinx. Een zalige zaal vind ik dat en ik moest lachen toen de kinderen vroegen of dat hier ook een bioscoop was. Hartje voor kleinere bioscopen. Hartje voor Aardman ook. Het moet begin jaren '90 zijn geweest toen ik voor het eerst Wallace and Gromit zag en die liefde gaf ik door aan de zonen.

In april had ik plots een puber. En een kleine Jedi ook. Ik stak het geweldige - hoop ik toch - #blogfeest in gang, zag de zee en spendeerde veel tijd in de stad, met de dochter, met ons vijven, met vriendinnen. Hartje voor mijn Gent. Ik liep 115 km in 12 looptochten en zag voor het eerst dit jaar de avondzon weer ondergaan.

Untitledrekjevrolijkheid2Untitledpaapii_I2bw_square UntitledUntitledrekjevrolijkheidUntitled

4 opmerkingen:

  1. Amai, april, dat lijkt alweer zo lang geleden! Maar heel tof, jouw april in foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt als een drukke maar fijne maand

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne foto's. Wij houden hier ook van Shaun...

    BeantwoordenVerwijderen