Dit was mei.

vrijdag 19 juni 2015


Na april haal ik gelijk mei nog in.

U weet het al, mei was druk. Maart was hectisch, awel, mei ook. Anders druk. Feestelijk druk. Organisatorisch druk en nu wel alweer halfweg juni zijn ben ik het alweer een beetje vergeten, hoe hard ik gestrest heb om alles op tijd af te krijgen.

Er was het #grotejongensfeest. Er was een zoon die 7 werd. Er waren talloze vriendjes die jarig waren of een alternatief lentefeest vierden en waar wij als gezin mochten meevieren. Er was onnoemelijk veel zon op de juiste momenten. Er werden cakes en taarten aangesleept voor een heel leger. Er waren speeltuinen en glazen rosé en ijsjes en verzamelingen van mensen en kinders die de tijd van hun leven hadden.

Hoe ik het deed weet ik niet, maar tussen dat alles liep door ik nog 125 kilometer (in 12 keer) en trakteerde mezelf op moederdag op een 15 kilometer cadeautje. Op de verjaardag van de kleine jongen verzeilde ik op een eigenaardige manier tussen duizenden voetbalfans en zag onze stadsploeg kampioen worden. Ik was vast de enige die nog helder was en gewoon genoot van al die uitbundige mensen.

We zagen wat een geweldige zanger, pianospeler en entertainer Nick Cave is (al vind ik Warren Ellis ook een plezier om naar te kijken. Wat een man!). Exact 13 jaar en 11 maanden na de No More Shall We Part doortocht in de grote Brabanthallen speelden ze nu in een veel kleiner Koninklijk Circus. Achteraf gezien leek het logisch dat er zoveel tijd tussen beide concerten zat. No More Shall We Part en Push The Sky Away zijn effectief de platen waar ik het vaakst naar teruggrijp.

We zagen ook een innemende, beminnelijke en met momenten virtuoze Nils Frahm en een bevreemdende, maar intrigerende Dawn of Midi. Het Erased Tapes Records label waar beiden op zitten zorgt hier voor goedgevulde cd kasten, want naast bovenstaande gingen wij ook door de knieën voor Kiasmos, Rival Consoles, Douglas Dare, Ólafur Arnalds en A Winged Victory For The Sullen.

Ik naaide enkel dit hemd en de twee slaapzakjes. Dat was het.

Hartje voor mijn mei. Ge waart effenaf schoon.

UntitledKnuffelenMy moonBeau Taplin / overcome   Untitled

3 opmerkingen: