Het grotejongensfeest.

zondag 7 juni 2015


Tussen alle feesten door vierden we op 14 mei Hét Feest. Ons eigen grotejongensfeest. We noemden het geen communiefeest, want in al ons niet-consequent zijn zaten we met een zoon die wél een communie deed en een die het niet deed.

Ter voorbereiding nam ik die week gewoon verlof. Ik sleepte al het speelgoed naar de bovenverdieping, ruimde mijn naaitafel op, deed een grondige lenteschoonmaak, maakte slingers en banners en streepte ellenlange lijstjes af. Drie dagen voor het feest was iedereen van schoenen en kleren voorzien. Een beetje laat en niet ideaal voor mijn stress level, maar we zijn hier niet vies van een deadlinetje hier en daar. Het haaienhemd geraakte op tijd klaar en de kleine grote jongen vond dat wel grappig, want hij had een hemd met visjes.

Ik liet foto's op polaroidformaat afdrukken, als bedankkaartje. Daar versierde ik het huis mee en ik hing er een hoop op aan onze glazen deur. Vooral om te vermijden dat mensen ertegenaan zouden knallen, maar het was ook handig om niet te vergeten om de foto's mee naar huis te geven. Toen iedereen naar huis was, waren alle foto's op.

Het was niet zo'n waanzinnig zonnige dag als we hadden gehoopt, maar het feest was fijn. Druk. Goed. Iedereen blij, denk ik.

Note to self: Stel de volgende keer een fotograaf aan. Nu hebben we amper foto's van de jongens of onszelf. Denken dat je zelf wel wat foto's gaat maken, zo tussendoor, dat werkt dus niet als uw huis vol volk zit.

feest_felix_2
feest_isaak_2

groeifeest3groeifeest4groeifeest1groeifeest5groeifeest2 groeifeest7groeifeest6groeifeest8

17 opmerkingen:

  1. Proficiat voor jullie allemaal.Toffe foto's en dat ken ik,zelf willen foto's maken op het feest en erna beseffen dat het niet gebeurd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van de beste herinneringen heb je meestal geen foto's. Dat hoeft ook niet, want ze zitten in je hart en in je hoofd. En vaak zijn de kleine momenten achteraf fijner om op terug te kijken dan de grote stappen des levens, raar maar waar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie foto's! Proficiat voor iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat aan de feestelingen. 't is toch altijd wat he, zo'n feest organiseren.
    Volgend jaar mogen wij ook opnieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. proficiat aan de feestvierders :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat, jullie grote jongens! Ik had hier hetzelfde idee met de polaroids, grappig, waarschijnlijk,iets van great minds enzo 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat! Ik vergeet dat ook, foto's maken, en ik besef het pas als het voorbij is. Gelukkig hebben we enkele familieleden die in ware paparazzi stijl foto's maken, dus dat helpt wel (ookal zijn ze niet altijd even scherp :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk ... een kind dat zijn communie deed en het andere niet. Ik hou van zo'n inconsequenties ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat! Dat zag er top uit! Ik krijg gelukkig nog 2 jaar uitstel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe schoon ... En stijlvol ... Geniet nog maar na ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat moet wel een heel mooi feest geweest zijn ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe mooi! De kids, het hemd, de foto's... Ik ga hier volgende keer ook iemand bombarderen tot fotograaf, want inderdaad, daar kom je gewoon niet toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Proficiat!! Of je dat nu wilt of niet stress en deadlines daar ontkomen we niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Knap hoor! Herinneringen om te koesteren :).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat! Proficiat ook met je knappe feestelingen!
    Volgend jaar doen wij ook weer mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een tof idee, die Polaroidbedankkaartjes!
    De hele familie straalt!

    BeantwoordenVerwijderen