Lua in Spoonflower. Met bedenkingen.

dinsdag 2 juni 2015


Ik was vertrokken met het Lua patroon voor poppen. Bij gebrek aan echte baby's zijn poppenbaby's de perfecte doelgroep. Ik houd er gelijk een hele meute moedertjes mee tevreden. Win win voor iedereen.

In een beweging maakte ik er twee. Ze zitten zo in elkaar en bandwerk loont. Eens geknipt is het ergste al voorbij.

De poppenmoeder in kwestie mocht kiezen en had haar oog laten vallen op een stofje waar ik zelf nog nooit was durven aankomen. Aanvankelijk omdat ik het ontzettend mooi vond, achteraf omdat de kwaliteit en kleurvastheid nogal bleek tegen te vallen. Zij en ik vergeleken ooit onze lappen stof voor en na het wassen. Ondanks de trivialiteit van het probleem: hartverscheurend. Bij Spoonflower zijn zo'n fantastische designers te vinden, maar de kwaliteit van de stof heeft me nog nooit kunnen overtuigen. Zelfs niet de zwaardere/duurdere versies.

Deze roodkapjesstof heeft een plooi die ik er van mijn leven niet kreeg uitgestreken. En krabde ik een vuiltje weg, dan kwam er een stukje kleur mee. Dat is toch ontzettend jammer? Over het patroon anders niets dan lof!

lua_spoonflower2
lua_spoonflower1

Zou ik in deze stoffen, die ik ondertussen al vijf jaar koester en nooit durfde te gebruiken, ooit mijn schaar durven zetten?

Untitled

Patroon: Lua for dolls van Straightgrain

Nog een laatste reminder! Tot vandaag, middernacht, kunnen jullie nog deelnemen aan de Fool de Wool weggever!

11 opmerkingen:

  1. Jammer van de kwaliteit van de stoffen, het slaapzakje in anders wel heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het stof tegen valt,zeker als je er veel geld hebt voor betaald,hé!Zo niet mogen maar komt vaker voor vermoed ik...heb hier een tricot sunny pants waarvan de kleuren ook heel vaal geworden zijn,gelukkig draag ik ze alleen in bed maar stel dat ik er een jurkje van gemaakt had....!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig moeten poppenslaapzakjes niet zo vaak gewassen worden... ik vind Zesti's roodkapjesprint perfect voor zo'n Lua!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe jammer hé, van spoonflower, ik hoor dezelfde klachten geregeld en heb er dus nog nooit besteld. Voor zo'n poppenslaapzakje is de stof anders wel perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spijtig van de stoffen van spoonflower. Ze zijn zo ontzettend mooi maar als de kwaliteit ervan niet helemaal mee zit... Tof slaapzakje, hier moet ik mijn metekindje toch ook eens mee verrassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi slaapzakje en mooi stofje! Helaas jammer van de kwaliteit. Ik heb het vaker gelezen. Gelukkig heb ik er zelf nog nooit wat besteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die kleuren spetteren van het scherm af <3!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei, ik hoop dat de stof die ik uit Afrika meenam een beetje kleurvast is! (trouwens 3 stofjes te geef op mijn blog ;-)
    Zulke knappe naaisels zullen wel nooit van onder mijn machine rollen, ik hou het bij babydekentjes :-) Dus chapeau voor jouw maaksels!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oei jammer dat die kwaliteit zo tegenvalt! Maar wel schoon slaapzakje en benieuwd wat de stoffen gaan worden als je er ooit in durft te knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, Spoonflower, ik bedank er vanaf nu ook voor. Jammer toch.
    Maar deze Lua: een parel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Welgeteld één bestelling gedaan, nooit meer ! Kwaliteit stof teleurstellend, kleurvastheid was zelf zonder te wassen bedroevend ... Zijn hier enkel gebruikt om (jouw)pennenzakken te maken, omdat ik er van uitga dat deze kapot zijn, eer ge ze moet wassen :-) De roodkapjes had ik ook besteld, maar dat lapje is helemaal op ... Hele mooie slaapzak, ik ga er mij ook aan moeten zetten, want de verjaardag van de jongste komt er met rasse schreden aan ...

    BeantwoordenVerwijderen