Say hello to the confetti Candy jurk!

dinsdag 9 juni 2015


Ik maakte er al twee, Candy jurken, maar zag pas afgelopen weekend in hoe geweldig interessant ze waren als ik-ga-op-vakantie-en-neem-mee materiaal. Elke dag een verse speelproof jurk waar ze in een beweging helemaal mee gekleed is en die amper/geen* strijkwerk vraagt. Ideaal.

Ik knipte dus in de rapte nog een jurk en verlengde gelijk het rokdeel met 10 centimeter. Het is niet dat de dochter geen mooie benen heeft, verre van, maar niet de hele speeltuin hoeft per sé te weten welke kleur haar onderbroek heeft. Bovendien is een of andere groeischeut nooit veraf in de zomer, dus wij anticiperen een beetje en gaan uit van een hele mooie indian summer.

confetticandy0
confetticandy7

Ik dubbelde de mouwdelen opnieuw (volgens deze methode) en voorzag een stiklint in dezelfde stof. Dat vind ik precies altijd geweldig, zo 'alles in hetzelfde'.

confetticandy5
confetticandy4

Het zomertruitje van FUB kwam weer boven en past wonderwel bij de gele stipjes. De nieuwe sandalen blinken voorlopig nog dat het een lieve lust is.

confetticandy1
confetticandy2

Maar zeg nu eens... die tien extra centimeters... dat is toch echt niet overdreven oubollig. Toch?

confetticandy3

*schrappen wat niet past

Patroon: Candy jurk uit La Maison Victor

44 opmerkingen:

  1. Oubollig? Met zo'n knappe dochter erin allerminst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel schoon! Mooie combiné met dat golfje en zeker niet oubollig! Is dat tricot?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tricot, ja. Geen idee waar ze vandaan komt.

      Verwijderen
  3. Niks te oubollig! Perfect speelmateriaal, super schoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het plaatje klopt weer helemaal!
    Perfect om in die koffer te stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niks oubollig, het is een prachtkleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Ik vind de lengte goed. Het zal dan zeker nog passen voor hopelijk een mooie nazomer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers: de lengte is prima, en hoe langer het plezier hoe beter. Hoera voor volledige-outfit-foto's! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig zeg! Wat een heerlijk stofje!!!
    Ik vind het ook allesbehalve oubollig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waaw, supertof Lies! Prachtige jurk, en véél beter, de lengte zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ♥ die bolletjes en zeker niet te kort

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prima lengte, zeker met groeispurten. Mooi jurkje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi jurkje! Ik vind korter wel toffer, maar je argumenten lijken me wel gegrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die 10 extra cm's zijn perfect! Mooi jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, als dat 10cm erbij is, weet ik niet of ik dat durf knippen voor het nichtje zonder te meten. 10cm is gewoon perfect. Welke maat heb je gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is maat 134. De dochter is 128, maar het rokdeel van 134 is dus nog wel heel kort voor een kind van 128. Ik zag het vanmorgen nog op de fiets. Dat bedekt dus werkelijk niets meer :)

      Verwijderen
  15. O, perfect met de langere rok! Zeker niet oubollig!
    Ik hoop er ook nog eentje klaar te krijgen tegen onze vakantie. Lijkt me de perfecte vakantiejurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Niks oubollig.... supermooi!
    Moet deze jurk toch ook eens op mijn to-do-list zetten hoor, ziet er erg comfy uit

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Niet oudbollig, lekker vooruitziend, twee voor de prijs van één ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo mooi weer die foto's! Ideaal zomergerief en niks nul komma nul ouwbollig. Of beweert de dochter anders?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk stofje voor dit patroon.
    Ideaal voor in de vakantie !
    Oubollig ?? 'k Zou liever vragen : wil jouw dochter die lengte dragen ? Als ze 10 zijn hebben ze vast al een eigen idee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hoor. Nog geen gemopper over de lengte van de rokken :)

      Verwijderen
  20. Ik vind de lengte zeker goed met het oog op "langer genot". Mooie combi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die zijn zo leuk hè! Gaat idd nog vrolijker zijn als-ie een cm of 3 korter is, maar dat lukt met wat geduld. ;-) Zit dat snel in elkaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind iets korter ook wel mooier/stoerder, maar dat komt wel.
      En in vergelijking met alle creatief hoogstaande ideeën die jij altijd bedenkt, zit dit in een wip in elkaar. In de versie van LMV hoef je zelfs de hals en de mouwen niet om te zomen, maar aangezien dit tricot is en geen sweater en ik vrees dat ik zou onnozel worden van zo'n zoompje dat alle kanten opkrult, deed ik dat lekker toch :)

      Verwijderen
  22. Mooi! Ziet er heel handig uit als comfy vakantiewear!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi! En ja, LMV is standaard superkort, dus die 10cm is niet overbodig met een groeischeut in het vooruitzicht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldig (sch)Oon! ;-). Enne, dank voor je lieve reactie, doet me goed. X

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooike alweer !!!
    Als je de mouwtjes wil dubbelen, kan je dat volgens mij nog eenvoudiger en gewoon het patroondeel onderaan spiegelen en en dus de gedubbelde mouw als patroondeel uitknippen, dichtplooien en doorstikken, al dan niet met de tweelingnaald
    En die lengte... bij ons roepen de drie dochters standaard: 'een korte rok, hé, mama, niet te lang'
    Bovendien is de onderbroek sowieso zichtbaar in een speeltuin als je ondersteboven aan de apenbrug hangt, of de rok nu 10cm langer is of niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  26. Mooi mooi mooi ! En gewoon perfect combineerbaar met alle kleurtjes giletjes uit de kast volgens mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. En na de zomer, na haar eventuele groeischeut, een kousenbroek eronder en het kan nog een seizoen mee. Heel mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi! Ik maakte er ook al 3 en ik ga de volgende versie ook langer maken, om dezelfde reden....Deze lengte zo met 10 cm extra is prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. De Candy dress is en blijft een toppertje, hier ook! Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen