De Liberty Candy jurk.

zondag 12 juli 2015


Ik zocht een tricot die bij dit truitje paste. Toen ik mijn stapels tricot uit de kast laadde dook plots deze Liberty op. Eentje van een jaar of vier geleden. Minstens. Zij maakte ooit een t-shirt uit in de groene variant en ik weet nog goed dat ik toen ook al 'hebbenhebbenhebben' dacht. Ondertussen heb ik al wel wat zien passeren in stoffenland en is het 'wauw' gehalte van dit stofje al wat gezakt, maar toch, als ik na al die tijd eerder 'sparen' denk dan 'weg ermee', dan wil dat toch iets zeggen.

Soit. Aan stof in een kast heeft de dochter niets, natuurlijk. Voor ik het weet zijn haar armen te lang en is het truitje te klein. En dan zit ik daar met mijn Liberty. Want ik ga natuurlijk niet tot in den treure gele truitjes blijven kopen.

liberty4

Ik ging deze week mentaal op zoek naar nieuwe locaties om foto's te nemen. Ik keek er al langer naar uit om dat muurtje vast te leggen op beeld, maar vergat het telkens, ook al is het vlakbij. Achteraf gezien... al die lijnen... toch niet zo evident.

liberty2
liberty5

O deed eerst wat onwennig, want 'al de mensen kijken naar ons'. Tja. Daar had ze een punt. Een station - ook al is het dan maar het plaatselijke station - is niet meteen een rustige plek, en al helemaal niet op vrijdagavond rond vijven. Maar trekken wij ons daar iets van aan? Natuurlijk niet.

liberty
liberty3

U herkent uiteraard alweer de Candy Jurk uit La Maison Victor. Deze keer met een tussen-de-twee lengte. En voor sommige mensen die dat graag hebben: een actiefoto!

liberty_run

23 opmerkingen:

  1. Mooi!!
    Ik vind dat blauw ook prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi geworden! Hou van die sprekende kleur blauw. En dat patroontje blijft super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer schoon! En die muur herken ik precies ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O mooi! Blij dat je die gespaard hebt, O staat er prachtig mee!
    Ik plan er ook nog snel eentje, om dan de zomermaaksels helemaal vaarwel te zeggen tot SS2016.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die tweede foto! Wat een beeld! Mooi kleedje, dat ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie jurk en die foto met trap is echt een hele bijzonder compositie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi stofje, heel mooi jurkje en nog altijd heel mooie dochter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog een leuk vakantiekleedje erbij !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige beelden van een mooi meisje met een mooie jurk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij koopt gij wel tot in den treuren gele truitjes ;) Wat niet wil zeggen dat ik geen grote fan ben van nù dit jurkje! En van de fotoshoot-locatie. Toch plezant, zo midden in de stad. Bij mij zijn dat steeds andere bosachtergronden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De stof, het kleedje en het meisje...perfect match!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ah, daar is de dochter voor het muurtje. Het ideale zomerjurkje volgens mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die kleuren staan haar prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Alweder schoontje, die heeft me daar intussen een stapeltje Belgische-zomer-musthaves!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig jurkje en staat ook zo mooi qua kleur en model

    BeantwoordenVerwijderen