Zomer op ons brood

woensdag 12 augustus 2015


Wij zijn niet de allergrootste confituureters, en redelijk 'klassiek' ook. Aardbeien als de kinderen kiezen, bio frambozengelei als ik het voor het zeggen heb.

Sofie van The Goat on The Moon gooit het sinds een tijdje over een andere boeg. Op basis van vers seizoensfruit tovert ze verrassende en verfrissende combinaties op tafel.

Toegegeven, Aardbei met Pili Pili deed mij ook even de wenkbrauwen fronsen, maar man, man, man wat is dat lekker. Ik hou wel van dat fris-zure confituren en aardbei met pili pili is wat mij betreft een schot in de roos. Niet superzoet, maar zeker ook niet zuur. Net waar ik van hou. In de folder die werd meegeleverd las ik dat de confituren amper 25% toegevoegde suiker bevatten (en het suikervrije gamma uiteraard niets). Niet moeilijk dat ik deze veel lekkerder vind dan de supermarktconfituur!

De kinderen en ik vielen meteen voor rood. Aardbeien! In al hun enthousiasme vergaten ze de ongewone combinatie en uiteindelijk gingen ze al even snel overstag. Dat de potjes in no time leeg zijn verbaast u waarschijnlijk niet. De wederhelft ging resoluut voor de gele confituren. Mango-kokos en vooral Sinaasappel konden hem meteen bekoren.

confituur2

The Goat On The Moon levert ook confituur in geschenkpakketten, aan Bed & Breakfasts of aan aanstaande ouders die iets anders willen dan de klassieke doopsuiker.
Toen baby I nog in mijn buik zat stelde zijn vader zijn veto voor doopsuiker. We kozen toen o.a. voor gepersonaliseerde potjes confituur. Fijn om te zien dat je die bij The Goat On The Moon ook kunt bestellen.

Voor wie de zomer op zijn brood nog wat wil rekken: je vindt de confituren en chutneys van The Goat On The Moon online en geregeld ook al eens op marktjes.


confituur3
confituur1

Smakelijk! Welke smaak jij zou kiezen?

6 opmerkingen: