Dol op wol

maandag 14 september 2015


Op een al herfstig aandoende zondagmiddag streek ik met de drie neer in het hoofdkwartier van Fool de Wool. Af en toe belanden er e-mails in mijn mailbox die meteen mijn hart stelen en die allereerste van Birgit was er zo eentje. Nononsense, open, eerlijk. Soms is er niet veel nodig om het te laten klikken. Na zo'n fijne virtuele ontmoeting volgt er na verloop van tijd ook spontaan eentje in real life. Gewoon. Omdat het goed voelt en het altijd fijn is om een gezicht te kunnen plakken op die naam in de mailbox.

De maten bij Fool de Wool gaan - afhankelijk van het merk - tot 146-152. Mijn grote jongen past daar al helemaal niet meer in en dus trokken enkel de twee jongste zachte wollen kleren aan uit de nieuwe collectie van Aymara en FUB. Ik liep erachteraan in een poging wat beelden te schieten. Niet evident, want niemand had echt veel zin en er kwamen dan ook wat buren met accessoires en hier en daar een handje m&m's aan te pas. En wat gespeelde broer-zusliefde, dat ook.

De truien kozen ze zelf en gaan hier vast een hele winter van intensief gebruik in. Er zijn uiteraard nog veel meer geweldig mooie stukken, zoals deze trui waarvan ik toch ooit nog eens een maatje zal moeten zien te vinden dat groot genoeg is voor een van de twee kleintjes.

Untitled
Untitledvscocam-photo-5Untitled
vscocam-photo-4
UntitledUntitled
Untitled
vscocam-photo-3

Ik probeerde de foto's eens op een andere manier te bewerken. Wat vinden jullie ervan?

T-shirt Felix: Mammoth van NUI organics
Trui Felix: Buho van Aymara
Trui Oona: dot cardigan light grey van FUB

Alles verkrijgbaar bij Fool de Wool.

21 opmerkingen:

  1. Dat ziet er een mooie collectie uit. Ze hebben ook goed gekozen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachttruien ❤️
    En de foto's: ik moet even wennen want ik hou van licht en helder, maar ze zijn nog steeds heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooie dingen! Zeer verleidelijk voor mijn nieuwe baby...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou wel van de sfeer van de foto's! Ik zag het net ook op IG :) Dat ziet er een topadresje uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die foto's kunnen denk ik rechtstreeks in de catalogus! Inderdaad anders dan we van jou gewend zijn (dus dat was wat ik zo gek/anders/onbenoembaar vond op IG!) En wat worden ze groot, die kinders van jou, ik denk dat ik ze al 2 jaar ofzo niet meer zag en in mijn hoofd zijn ze nog steeds zo "klein" ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas. Nog even en die oudste steekt me voorbij.

      Verwijderen
  6. Ik hou van wol zeker als het niet pikt. Ik hou wel van de sfeer van de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heerlijk, zowel de wolletjes als de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Foto's maken is echt wel jouw ding, opmerkelijke sfeer, beetje ernstig, maar wel héél mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooie foto's! Leuk sfeertje... Hoe heb je ze bewerkt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een combinatie van Photoshop en een VSCO filter.

      Verwijderen
    2. Ik had al een vermoeden van VSCOcam! Gebruik ik ook tegenwoordig en het effect vind ik echt heel mooi. Gemakkelijk ook :-)

      Verwijderen
  10. Ik vind de foto's héél geslaagd! Ze kunnen inderdaad zo een catalogus in! En wat is F. groot geworden!! Is het echt al zo lang geleden dat ik hem zag of groeit hij gewoon ontzettend hard?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is al zo lang geleden, vrees ik. Nog eens samen lopen?

      Verwijderen
  11. Die foto's zijn zoooooooooo mooi!, jij kan er wat van!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Na jaren van priktruiweigeren ga ik nu ook overstag voor wol. Het feit dat dat het enige is wat ik niet zelf kan maken, speelt daar misschien ook een rol in ;) Ik spaar nog even voor Aymara!
    En wat de foto's betreft: ik ben wel voor wat contrast, maar ik vind ze een beetje grijzig somber soms. Zeker bij de gezichtjesfoto's zou ik de gelen wat omhoogtrekken als ik achter die photoshopknop zat. Maar ik kan niet ontkennen dat dit er heel erg "uit de boekskes" uitziet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci voor je opmerkingen, Eva! Het geel was ontzettend moeilijk. Het zag er al snel helemaal geforceerd uit. En ja, het was een sombere, grijze dag, net voor een gigantische stortbui. Dat helpt uiteraard niet om veel vrolijkheid in de foto's te leggen, maar ik vind het wel wat hebben, die foto's aan de poort. Het moet niet altijd helder en veel wit en lachende gezichten zijn, hé?

      En wat het prikgehalte van die truien betreft: absoluut niets! Zowel Aymara als FUB zou je zo op je blote vel kunnen dragen.

      Verwijderen
    2. Daarom spaar ik voor Aymara! De poortfoto's vind ik prachtig zo, die tegen de gele muur een beetje grijs. Maar ik ben wel fan van experimenteren (en altijd van jouw foto's), dus ik ben benieuwd hoe de volgende reeks zal zijn!

      Verwijderen
  13. Prachtige, sfeervolle foto's. Maar als je dan toch een kritische blik vraagt: de foto's bij de gele muur zien er tikje overbewerkt uit: alsof de kinderen voor de gele muur gefotoshopt zijn uit een foto met een andere achtergrond. Ook zijn de kinderen daarop net iets te 'blauw'; je ziet het goed aan het oogwit van je zoon; is bijna even blauwgrijs als zijn trui. Maar again: prachtige sfeervolle foto's en leuk dat je eens iets anders uitprobeert. Ik ben sowieso fan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je opmerkingen! Die gele muur was niet zo geweldig op zo'n donkere dag. Het gaf een heel dof effect en dan is het al verleidelijk om iets te hard te gaan bewerken. Al doende leert men, zeker?

      Verwijderen