Glamping in de Champagne

dinsdag 1 september 2015


Negen weken vakantie. Negen. Alstublieft. In de aanloop naar de zomer zag ik dat als een onoverbrugbare zee van geregel en opvang zoeken. Nu het allemaal achter de rug is bleken mijn zorgen totaal ongegrond. #zomer2015 is aan een rottempo voorbij gevlogen. Het ging zo hard dat er geen tijd meer over was om te stressen over school. Pas gisterenavond waren we terug thuis en ja, dat was een beetje zot, maar het werkte wel.

Toegegeven, ik heb me wel degelijk afgevraagd of het zo'n strak plan was om de vakantie tot helemaal aan het gaatje uit te spelen. Terugkeren op 31 augustus, was dat niet wat tricky? Neen, zo bleek. Geen schoolstress vanmorgen en al evenmin gisterenavond. Al kan dat natuurlijk ook aan die heerlijk ontspannen laatste dagen hebben gelegen.

We trokken - zonder wederhelft, die alweer moest werken - naar Les Roulottes de Champagne in Bar-sur-Aube. Ik kan er niet goed de vinger op leggen waarom ik per sé daar naartoe wilde. Het is in het eerste opzicht een beetje té rustiek als je het naast mijn wishlist van vakantiebestemmingen legt. Laat het ons houden op een mooie mix van buiten leven, extra warm weer, een zwembad en toch weer iets anders dan een 'gewoon' bed in een 'gewoon' huisje. Niets mis met gewone bedden in gewone huizen, integendeel, maar als ik er alleen met de drie op uit trek, dan mag het wel iets specialer zijn.

bar-sur-aube1

Met dat buiten leven zat het wel snor. Bij 35 graden was onze eerste stop, Dienville plage, een van de vele strandjes aan de Grands Lacs (voluit van het Le Parc naturel régional de la Forêt d'Orient, een hele mond vol) meer dan welgekomen. Kleren uit en zwemmen maar. Een mooi afgebakende zwemzone mét redder, een ponton om van te springen... meer was er niet nodig om 2 uur lang helemaal loos te gaan.

De hele buurt is daar trouwens een aanrader. Ideaal voor wandelaars en watersporters, en laten wij daar nu allebei wel fan van zijn. En toch hielden we het - warm! warm! warm! en een druk najaar in het achterhoofd - op luieren naast het zwembad.

Dat zwembad lag op een klein domein met woonwagens en een paar modernere bouwsels. De woonwagen was krap, al kon je er in principe met 5 slapen. Eten deden we buiten wegens hoogst onhandig om ons rond dat tafeltje te wringen en gewoon ook veel gezelliger. Er was een badkamer en een volledig uitgerust keukentje en meer hadden we niet nodig.

champagne4
champagne5

Het leek aanvankelijk een beetje jammer dat het zwembad overdekt was, maar al snel werd duidelijk dat dat wel degelijk een voordeel was. Van zodra we waren uitgestapt en de bagage in de woonwagen hadden geladen trokken de drie hun nog natte zwemspullen weer aan.

De volgende ochtend mochten we om 8.30u le panier met het ontbijt ophalen en eens de croissant en de petit pain au chocolat naar binnen gewerkt waren stonden ze alweer klaar voor een nieuwe dag in het water. En zo ging dat door. Zwemmen, douchen, lezen, eten, zwemmen, douchen, beetje kibbelen, zwemmen, lezen, eten, enzovoort. Of om het kort te houden: heerlijk nietsdoen.

Genieten van de zon...

champagne3

... en van ons boek.

champagne2

En zei ik al dat er een geweldig zwembad was?

champagne_6sq

10 opmerkingen:

  1. Och, nog zo'n zalige vakantie. Zomer om in te kaderen zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Koukleum zijnde ben ik eigenlijk wel blij dat jullie er nog een paar dagjes zon achteraan plakten :) Aan de foto's te zien was #zomer2015 hier een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat was. Ik hoop dat #zomer2016 jou ook een pak gunstiger gezind is dan deze.

      Verwijderen
  3. Heerlijke afsluiter van de vakantie! En een mooie gebied ook. Zijn jullie ook in Essoyes geweest, naar Renoir? De touristische route ernaartoe en het dorpje zijn echt schilderachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vast! Maar neen, verder dan de paar meters naar het zwembad hebben we niet afgelegd. Maar ik houd het in mijn achterhoofd. Bedankt om het te delen.

      Verwijderen
  4. Bij het lezen van je bericht geniet ik mee na! Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen