Life, lately.

zaterdag 12 september 2015


Of het niet vervelend is dat we een paar weken schuiven, vraagt men mij in het kader van een fijn project waar jullie snel meer over zullen horen. Ik schud gretig van neen. Schuiven klinkt mij als muziek in de oren. Want volgende week is alles beter, of dat denk ik toch, iedere week weer.

Ik weet niet hoe het bij u zit, maar het vakantiegevoel lieten we hier op 1 september abrupt achter ons. De eerste week was er eentje van kennis maken en heel veel nieuwe dingen (een kind op een nieuwe, gigantisch grote school). Van de draad van het naar school fietsen weer oppikken, van huiswerk, Latijnse woordjes drillen, lopen en werken. Van loslaten ook. En toen was het weekend. Grote zucht.

In week twee ging alles beter zijn. In mijn hoofd is morgen altijd alles beter, of toch tenminste minder hectisch. Dat was buiten het werk gerekend. Buiten die vele avondlijke vergaderingen. Buiten de student met huiswerk. Buiten de bom die woensdag viel. Buiten de mailbox die sneller volloopt dan ik kan antwoorden. Het was vrijdag en ik had eindelijk een date met mijn zetel en mijn boek. Oef.

Is het kommer en kwel? Neen! Bijlange niet. Maar het is druk en ik heb een eerstejaarskindje in het middelbaar een beetje onderschat. Net als mijn onvermogen om neen te zeggen. Of was het mijn goesting om alles mee te pikken die mij weer de das zal om doen? Ik weet het niet. Maar er zijn zoveel fijne dingen die op ons af komen. Zoveel ervaringen, met zoveel fijne mensen. Neen zeggen is soms verdraaid moeilijk. En onnodig. Behalve misschien als er een cameraman achter uw derrière staat te filmen hoe ge een neerwaartse hond neerzet. Maar dat ga ik voorlopig even keihard negeren.

week

17 opmerkingen:

  1. Of wanneer de camera u in close up filmt terwijl je hoofd ondersteboven hangt :-) #help

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci, hé! Superfijn dat je erbij was. Ik ben zo benieuwd!

      Verwijderen
  2. Hier zit de oudste net in het eerste leerjaar en ik vind dat ook al zo hectisch. Huiswerk dat nog bij in een structuur moet gewurmd worden. Ik schreef er net ook een blogpost over. En dan is de hoeveelheid hier nog minimiem. Augustus lijkt al zoooooo lang geleden :-( Ik kijk wel al uit naar het nieuwe project ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij zijn er nog geen kinderen en ik heb al moeite om terug structuur te vinden, help!
    Ik ben alweer zo benieuwd naar dat nieuwe project!

    ps: weeral zo mooi verwoord, hé! Hoe blijf je dat toch doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bij mij ook weer van heerlijk vakantie gevoel, dat abrupt ineens omslaat in je kind van en naar school fietsen, die ineens in groep 3 zit (waar blijft de tijd) een ander kind wat zijn ondeugendheid behoorlijk heeft opgekrikt nu hij kan lopen. Vakantie..? wat is dat ook al weer :P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is bij de meesten zo hé, dat ze denken dat het in de toekomst minder druk zal zijn. Ik laat me daar ook elke keer aan vangen. Gelukkig dat er ook héél leuke activiteiten tussen zitten hé (alhoewel ik GIGANTISCH stijf ben ondertussen)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ben wel heel curieus! En een superrustig weekend toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zolang ge uw loopschoenen en die afspraak met dat fijn boek nu en dan maar niet vergeet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben gisteren ook weer gaan slapen met in mijn hoofd, 'als ik deze week alles af heb wat op de planning staat dan is de rest van deze maand een eitje', maar dat is dus niet zo dat weet ik nu al! ... toch is het leven schoon, zeker als ik 's morgens langs het strand (nog wat warm zo een 42C) een loopke doe. Dan lijkt het of al het werk van de wereld even niet belangrijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeh, die neerwaartse hond leerde ik vorige week ook en man, man,... ik voelde het vier dagen nadien nog :) Herkenbaar hoor, ik denk ook altijd dat het de week nadien wel in de plooi zal vallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van die bom was vandaag echt niks meer te merken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed, hé? En toch, het zal nog wel even duren voor ik die te boven ben. Maar alles slijt.
      Blij dat ik de tijd had om even rustig te kunnen babbelen met jullie!

      Verwijderen
  11. Same feeling hier. Hoe kàn dat toch? Elke keer denk ik: déze keer zullen ze me niet liggen hebben. En elke keer draait het anders uit. So much to do, so little time.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Herkenbaar, meiske. Je zult zien, volgende week.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo hard dat wij met z'n allen al uitkijken naar dat nieuwe project!

    BeantwoordenVerwijderen