Helen b & vrienden

vrijdag 9 oktober 2015


Wie hier al even meeleest weet dat ik een zwak heb voor koffiekoppen. De verzameling is - laat ons er maar geen doekjes om winden - stevig uit de kluiten gewassen. De kopjes van helen b zijn in die verzameling goed vertegenwoordigd. Naast kopjes kwam daar ondertussen ook ander vaatwerk bij, en posters/kaartjes, nog zo'n zwak.

Eind vorig jaar opende Helen in Gent een pop-up shop, samen met zorgvuldig uitgezochte vrienden. Kleine ontwerpers die hun hart en ziel in hun creaties leggen, dat sloeg aan. Nu is er - hoera! hoera! - een Helen b & vrienden winkel en wel vlakbij, in het hartje van Gent. De officiële opening is pas morgen, maar ik mocht al eens gaan kijken.

De selectie 'vrienden' is mooi en puur. Ontwerpers met een verhaal, daar houden wij van. Net zoals Helen, die enthousiast en vol passie vertelt over haar vrienden, hun ontwerpen en het verhaal erachter. In dit kleine winkeltje zit veel liefde, en dat voel je.

helenb17
helenb3
helenb12
helenb6helenb5
helenb2
helenb18
helenb1

Het aanbod wisselt in de loop van de volgende maanden. Nu vind je er een mooie selectie porselein, juwelen, notebooks, prints, truien en t-shirts. Of hoe kleine dingen ook groots kunnen zijn.

Loop zeker eens langs als je in de buurt bent!

Helen b & vrienden
Bij Sint-Jacobs 6-7
9000 Gent

openingsuren:
woensdag t/m zaterdag: 10.00u tot 18.00u
zondag: 10.00u tot 13.00u

www.helenb.be

14 opmerkingen:

  1. Oh, is dat waar vroeger dat retro winkeltje met kinderkleding zat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. T is een prachtige collectie! Ik moet dringend nog eens naar Gent gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms wil ik zo graag in Gent wonen. Nu is zo'n somsje. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gent staat op mijn to do lijstje en dit is een extraatje!Wie weet komt het er onder de herfstvakantie van om er een dagje naar toe te gaan ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. "Kleine dingen kunnen groots zijn", smelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er prachtig uit! Stiekem hoop ik ook ooit zoiets te kunnen openen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 'K zal eens moeten passeren als ik nog eens naar Gent ga. En mijn lief meenemen om mij toch een béétje in toom te houden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, mooi. Ik weet alweer waarheen als ik nog eens in Gent kom...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh, doen we zeker tijdens onze kerstshopping met de collega's volgende maand!

    BeantwoordenVerwijderen