Bloggers for Life, het Berrefonds

maandag 9 november 2015


Het was ergens half september en ik was voor het eerst in mijn leven yoga aan het doen toen mijn telefoon er vrolijk op los begon te trillen. Niet een keer, niet twee keer, maar wel tweehonderd keer na elkaar. Al een geluk dat ik helemaal zen was of ik was in een geweldige paniek geschoten. Uiteindelijk bleek dat Annelies op Facebook een ideetje had gelanceerd en dat idee was binnen de kortste keren een beetje ontploft. Uiteraard zei ik ja, want 1. ik kan geen neen zeggen en 2. het was gewoon een goed idee.

Bloggers for Life. Hoe cool is dat? Er werden goede doelen gekozen en lijstjes aangelegd van wie, wat en tegen wanneer?

Ik koos ervoor om iets te maken voor het Berrefonds. Twee mini wikkeldekentjes voor kleine mensjes die geen kans kregen om even van het leven te proeven. Het is een geweldig mooi intitiatief (hier kan je lezen wat ze precies doen), maar het is tegelijk ook ongelofelijk rauw.

Toen ik de stof had geknipt bleef ze een week liggen. Wat was dat lapje klein. Ik moest mijn verstand op nul zetten om het af te werken en ik was duidelijk niet alleen.

Andere naaisters kozen ervoor om items te maken voor de veiling die over een aantal weken loopt.

Wil je graag weten wat Bloggers for Life inhoudt? Ben je benieuwd naar de veiling? Ga dan zeker eens kijken op de Facebookpagina van Bloggers for Life. Wil je meedoen aan de veiling? Lees dan zeker hier eens alle regels.

berrefonds2

22 opmerkingen:

  1. mooie zachte steunbiedende dekentjes ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet al huilen bij het bericht. Zo'n prachtige dekentjes naaien is precies niet aan mij besteed.
    Maar zo mooi, en ze zien er zo ongelofelijk zacht uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi en heftig, zo klein en onwezenlijk triest...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het zo sterk dat je voor dit project gegaan bent! X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, Lies. En inderdaad, verstand op nul want anders ging het niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Krop in de keel telkens ik deze week die kleine lapjes troost zie passeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi. Slik, ja, maar heel knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 2 dezelfde dekentjes is gewoon prachtig! Wij moesten kiezen tussen het meegeven of het zelf houden. We hebben het uiteraard meegegeven.

    BeantwoordenVerwijderen