November

zondag 29 november 2015


De eerste uren van november spendeerde ik achter de MacBook, nog even kijk wat mijn telefoon allemaal gefilmd had de avond ervoor. Een geweldige Papillon, onder andere. Niet echt bevorderlijk voor een goede nachtrust, zo'n feestjes met mijn beste vrienden.
Op muziekvlak was november zeker memorabel. Ik zag een beklijvende Caspian aan het werk in de Minard. Dat concert zit nog steeds onder mijn vel. Verder ook een zieke - maar niettemin zalige - Richard Hawley gezien in de Arenberg.

Caspian RH

Met 150 loopkilometers verbrak ik mijn maandrecord. +900 kilometer al dit jaar en mezelf een beetje kennende zal dat balen worden als ik de 1000 niet haal. Uiteraard is dat niet het belangrijkste. Ik geniet er weer van. Of het nu alleen is of in gezelschap... op sommige dagen kan ik niet wachten om mijn schoenen aan te trekken. Het gaat weer vlotter. Met dank aan het weer. En aan een agenda die het toelaat om 4 keer per week te ontsnappen. Net als vorig jaar hou ik van wat regen, maar heb ik een hekel aan wind en van dat laatste heb ik wel een stevige portie gehad. Het idee om voor het einde van het jaar een halve marathon te lopen laat ik voorlopig varen. Momenteel loop ik liever 4 keer rond de 10 km, dan 15 of meer. Maar ik ben op weg, ik voel het.

Windier than expected No escape Queen of the double rainbows

Voor de kinderen was november was een maand met heel veel logees. Met een massa verjaardagsfeesten en playdates. Met aftellen naar Sinterklaas en daar ergens tussenin de nodige rust die terugkeerde na dit.

November was een maand met tijd voor boeken, met lange, serieuze gesprekken ook, met verwennerijen voor mezelf. Het was nodig om de kou en het donker te overwinnen. #iemandverlangtalkeihardnaardelente

Hoe was jullie november?

10 opmerkingen:

  1. oh wat houd ik toch van je foto's en je terugblik!
    november ging hier met ups en downs, meer downs maar ik geloof dat het goed komt, baby's blijven nu éénmaal niet voor altijd last hebben van babykwaaltjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Chapeau voor al die loopkilometers. Bij mij zijn het fietskilometers en amai, die wind, dat heb ik ook mogen merken. Al kan dat op de fiets ook extra leuk zijn, in de juiste richting dan toch. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. loop je altijd met je bril op? Ik denk dat ik teveel zou zweten om die netjes op te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal wel ja. Als het regent draag ik lenzen. Als ik het niet vergeet, tenminste :)

      Verwijderen
  4. November zal niet de topmaand van 2015 worden voor mij vrees ik (iets met veel te veel gesukkel met mijn gezondheid inclusief een paar kl*tediagnoses). Maar december staat nu al vol gepland met verwennerijtjes-voor-mezelf, gezellige gezinsmomentjes en vooral veel rust-tijd....dus dat komt allemaal weer goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoals steeds een leuke terugblik op de voorbije maand. Hier lijkt het wel alsof hij voorbijgevlogen is. De lente? Eerst nog Kerst, hé. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lucky you!! 4 loopsessies per week kunnen inplannen! soit, na de verbouwingen hoop ik ook terug aan 4 te raken zoals vroeger. Bij mij was November ook een beetje MOVEmber….net eens gecheckt in die running app en heb er afgelopen maand 230,98 loopkilometers (12 loopsessies) op 'zitten' (yep, de prijs voor flauwste woordspeling van het jaar gaat naar yours truly :-)). Ik wist niet eens dat je dat allemaal kon zien op die App! mijn jaartotaal staat nu op 2892,11 , ik leg mezelf nooit goede voornemens op maar hey, tegen 31 december moet die teller op 3000 staan. en wat jouw halve marathon betreft in 2015, dat lukt je wel, gewoon de ideale soundtrack samenstellen, een tas of 3 straffe koffie drinken en blijven lopen (en oja, vloeibare tijgerbalsem aanschaffen! echt!!! works wonders en het ruikt héérlijk!!!). En ja, ik sluit altijd af met een quote nietwaar, dus here I go: "Running is like coffee, I'm much nicer after I've had one' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik print het af en hang het boven mijn bed! :)

      Verwijderen
  7. Ik ben jaloers op je loopkilometers. Telkens ik goed bezig ben sturen die verdomde sinussen roet in het eten. Voor de urban trail in Mechelen heb ik moeten passen. Balen!

    BeantwoordenVerwijderen