Oostende

dinsdag 3 november 2015


Ik ontmoette precies wel wat mensen in de eerste maanden van dit jaar. Mensen die ik sindsdien niet meer zag, maar recent weer opdoken en het leven boeiend maken. Ik ontmoette Arne hier toen ik met Hey Hey (nieuwe apps ondertussen! Go and check them out!) mocht meevieren. Hij was er fotograaf van dienst en vroeg achteraf of hij mijn post mocht sharen. We hielden contact. Zo gaat dat soms.

De laatste weken trekken weer vaak naar zee. De zomer is voorbij, dus ons uitwaaien-aan-zee seizoen is aangebroken. Nog altijd gemopper op de achterbank, maar uiteindelijk draaien ze altijd bij. Vorige week waren we in Blankenberge & Knokke (om Marc Palmer zijn werk te gaan bekijken in Scharpoord), deze keer deden we Oostende aan. Er valt dezer dagen heel wat te beleven in Oostende en dat was er aan te zien. Samen met half België deden we op de zonnigste 1 november ever een rondje kunst+strand.

oostende6

Van ver zagen we Kris Martins Altar al staan, maar toch gingen we eerst kijken naar Arnes foto's die de Kleurrijke Grijze Stad beslist weer een stukje mooier maken.

We startten aan de Thermae Palace, nog altijd even schoon in al zijn vergane glorie.

oostende12
oostende13

En wandelden dan door naar de Nieuwe Gaanderijen waar iedereen zijn favoriet foto mocht uitkiezen.

oostende10
oostende11
oostende14

En terug. In de vloedlijn. Met tegenlicht, zodat O opnieuw haar neem-eens-een-foto-terwijl-ik-door-de-lucht-vlieg truuk kon uithalen.

oostende7
oostende8

En dan deden we de typische zeedingen. Op golfbrekers lopen. Onze schoenen net niet/wel nat maken. Schelpen zoeken met gaatjes in om kettingen van te maken...

oostende9
oostende3
oostende2
oostende1
oostende4
oostende5

Met O gaat alles goed, trouwens. Bedankt voor al jullie sympathie.
We reppen er een week niet meer over en laten haar genieten van vakantie, grootouders, en volop vriendjes.

oostende_o

Ook in Oostende? Ga zeker hier eens kijken:

· Kleurrijke Grijze Stad van Arne Deboosere, nog tem 1 december 2015, Nieuwe Gaanderijen
· De spiekpietjes tem 6 december in Fort Napoleon
· Er was eens, tem 5 november, sprookjes in het Leopoldpark

Nog op mijn lijstje: Mu.Zee, met tot eind november de tentoonstelling van Rein Dufait
Dat en uiteraard nog veel meer, zie hier.

17 opmerkingen:

  1. Ik krijg gelijk zin in zee nu ik al dit moois zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoveel zin in zee nu. En zeggen dat we op een halfuurtje van Oostende wonen... en er welgeteld 10 minuten geweest zijn dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. muzee is echt de moeite ! En ik raad je ook de pieter en pauluskerk aan : er zijn daar zeer mooie glasramen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig om in Oostende te vertoeven... Ik kan daar zo van genieten. Nog meer in de winter, arm in arm met mijn mama wandelen op een verlaten strand. Luisterend naar haar jeugdverhalen (ze is geboren in Oostende en woonde er heel haar jeugd. Later trok ze naar Limburg). Bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n mooie broers-zus-foto's! Hartje voor de zee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. MIJN stad, MIJN stad!! ;.) Mijn hart ligt er nog steeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kom er zeer regelmatig en er is eigenlijk altijd wat te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jullie liepen bijna in onze voetsporen. De dag voordien volgden we hetzelfde parcours en ja, volop genieten. Batterijen laden hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's! Die foto van de oudste zoon en dochter samen op de golfbreker is echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een kleuren, wat een dag! Mijn haren en mijn hoofd verlangen ook naar uitwaaien, maar met een huis in de Kempen en een onbestaande herfstvakantie is dat niet het meest haalbare plan :) Ik geniet dus van jouw foto's en waan me even mee aan zee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We moeten dat eens regelen, Eva. Onze hoofden kunnen dat altijd gebruiken, een frisse wind door onze haren en een zeelucht in onze neus. x

      Verwijderen
  11. Prachtige foto's met even prachtige kinderen, proficiat!
    En veel sterkte met O, je mag haar met mijn complimenten zeggen dat ze er sowieso sterker gaat uitkomen, zo is het bij mij ook gegaan. Hoe'n dikke merde het soms ook mag voelen (en is, laten we daar eerlijk in zijn), een paar jaar later gaat dat gigantisch helpen om te relativeren wanneer er iets onnozels gebeurt. Maar die tijd dat het duurt, is en blijft dikke merde. Go O!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De zee. Ik moest er voor naar de UK nu. Ik kom er veel te weinig in België, de afstand houdt me altijd tegen. En wat een foto's maakte je weer, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen