December

vrijdag 25 december 2015


December was donker en heftig. Zoals gewoonlijk, denkt u misschien. December en ik, dat gaat niet goed samen. Ik zie vaak letterlijk niet meer klaar. Gelukkig weten mijn naasten zo onderhand al wat voor vlees ze in de kuip hebben en alles gaat voorbij, zo gaat dat nu eenmaal.

December begon met Sintspanning en examenstress, nog meer bij de moeder dan bij de kinderen, zo leek het wel. Zij waren er precies heel erg gerust in dat alles wel in orde kwam.

Star Wars AT-AT

Toen ik op Sinterklaasavond wat in de zetel zat te hangen, belde een vriendin mij op met de melding dat ze een kaartje had voor El Vy. Vier paar ogen keken vreemd op dat ik daar zo blij om was. Ik snapte het zelf niet helemaal, want El Vy was nu ook weer niet het concert van het jaar, maar goed, I kind of needed that, apparently.
We gingen eten in Le Plattesteen en deden van kerstsightseeing op de Grote Markt. Zalige avond.

Le Plattesteen EL VY

Ik liep weer een 150 kilometer, ook 's avonds, met het nieuwe run light van Decathlon (dat trouwens ook geweldig goed dienst deed voor het kind zonder lichten op zijn fiets).

Alternative use of run light. Tension Koninginnegallerij

Er was de #boostyourpositivity brunch en ondertussen zijn er alweer een pak ideeën op tafel gegooid voor het nieuwe jaar. Dat ziet er in elk geval al veelbelovend uit.
Er waren pakjes onder de kerstboom, Star Wars frenzies, play dates en sleepovers.
Er was de traditie van de jaarlijkse kalender voor mijn moeder en de traditie van het niet-willen-sturen-van-kerstkaarten-met-de-kinderen-erop.

Maar goed. Kerst is voorbij.

Op de valreep: Merry Christmas everyone!

Voor het verhaal bij deze foto: hier lezen.

Merry Christmas

6 opmerkingen:

  1. Ik ben fan van je hoe je foto's neemt! Je legt precies niet alleen vast wat je zag, maar ook wat je voelde, wat er gebeurde. Hopelijk brengt januari voor jou een rustiger maand. Dat is dan weer mijn minst favoriete maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw foto's: beautiful as always. Spelen die kinderen uit zichzelf steeds aan een witte tafel voor een witte muur of gebeurt daar wat moederlijke coördinatie? ;-)
    Oh, en moest je zin hebben om eens door de fotoarchieven te gaan (in mijn verbeelding doe jij dat graag, geen idee in hoeverre die grenst aan de realiteit. Maar met zo'n collectie als de jouwe zou ik daar alvast veel plezier aan beleven), ik gooide je een stokje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag het. Ik ga er eens over nadenken!
      Moederlijke coördinatie: check ;)

      Verwijderen
  3. Schitterende foto, die laatste ! (allé, de andere ook hoor ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh boy, daar mag ik zelfs nog niet aan beginnen te denken, aan die examens. Volgens mij kan ik dat niet aan :-).

    BeantwoordenVerwijderen