Mijn 2015.

zaterdag 2 januari 2016


2015 was a hell of a year.

Er was eigenlijk maar 1 groot voornemen: gelukkiger zijn dan in 2014. Minder kopzorgen, meer loslaten. Dat was een stevige uitdaging en ik kan niet zeggen dat het helemaal gelukt is, maar dit jaar zat wel vol ontzettend fijne momenten en die ga ik onthouden.

Ik leerde een pak nieuwe mensen kennen via #boostyourpositivity. Van die hoop bloggers en Instagrammers bleven er een paar echt plakken en die zijn ondertussen veel meer dan zomaar een blog of een Instagram account.
Ik geraakte dus eindelijk ook op Instagram. Door Kelly mainly, ook al was het het charmante verzoek van bloglezer Fo op de boekenbeurs van 2014 dat mij er voor het eerst serieus over deed nadenken. Ondertussen zijn we 383 foto's en net geen 1000 volgers verder en heb ik de smaak echt wel te pakken.
Er waren volop nieuwe samenwerkingen met heel veel fijne mensen.

Ik vierde 5 jaar Oon en jullie waren enthousiast, wat fijn was om te zien.
Er was een grotejongensfeest voor twee jongens tegelijk.
We went places. Sussex. Amsterdam. Wales. Zeeland. Champagne. Barcelona.
Er kwamen uitnodigingen voor allerlei coole events. We konden ze niet allemaal accepteren, maar deze en deze wilden we absoluut meepikken. Kinderen content. Nieuwe ontmoetingen en ervaringen voor mij. Perfect.
Ik zag aardig wat concerten. Van mijn favorieten bands én af en toe eens van een minder bekende. Daar zaten parels tussen. Avonden die ik zo hard koester.
Ik ontwikkelde precies nog een grotere fascinatie voor wolkenfoto's.
Ik pikte het vertalen weer op. In die categorie kreeg Stof voor durf-het-zelvers gezelschap in de boekenkast. En Français en binnenkort ook auf Deutsch. Nu nog in het Engels. That would be so cool.
Het lopen was top. Dat verdient een aparte post.

Qua ervaringen was het dik in orde. Ik zit niet alle dagen in een radiostudio (deze week dus wel, interview hier te beluisteren). Ik loop ook niet vaak met een camera achter me aan (twice this year, dat wordt vast nooit meer geëvenaard). Ik mocht een voice over inspreken. En een casting doen voor iets waar we sindsdien niets meer van hoorden (maar het was sowieso al een belevenis, wat er ook uit voortkomt). Ik kwam hier en daar eens backstage. I, O en ik sprongen van 7 meter hoge muur, recht een blue lagoon in. Coasteering was zo ongelofelijk hard voor herhaling vatbaar en reizen tout court vanzeneigens ook. Benieuwd wat 2016 voor avontuurlijks zal brengen. Nog geen concrete plannen, wel vreselijk veel goesting.

Mijn #bestnine zijn niet eens de beste of de mooiste of deze met de meeste likes op Instagram, maar doodgewoon deze waar ik geweldige herinneringen aan heb. Veel zee, veel water, kinderen, reizen en #boostyourpositivity. Meer van hetzelfde in 2016, please!

En voor u: geluk in kleine en grote dingen.

2016

14 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een prachtige foto's! Ik ga je zeker volgen op Instagram!

    Ook voor jou een prachtig 2016 gewenst, vol geluksmomentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's, mooie herinneringen, ideaal. Hoera voor de vertalingen! Dat 2016 2015 mag minstens mag evenaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat jullie in het nieuwe jaar zoveel mogen genieten van leuke momenten als in 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel enthousiasme en durf om nieuwe wegen in te slaan en je hoofd leeg te lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's. Ik wens jullie nog veel meer van die fijne momenten toe in 2016.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo lief om mij te vermelden! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh en voor jou en je gezin ook het allerbeste in 2016!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 2015 klinkt goed. Dat 2016 minstens zo mooi mag worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke foto's.
    Maak er een heerlijk 2016 van.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Herinneringenfoto's, zalig!
    De beste wensen voor 2016, ik doe mee met loslaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's, alvast het beste nog voor 2016 :)

    BeantwoordenVerwijderen