Winter beach life

maandag 18 januari 2016


Wij zetten het nieuwe jaar in aan zee. Ik belde mijn moeder dat we haar kwamen ophalen en een paar uur gingen stappen aan zee. De drie kon ik paaien met het vooruitzicht op duinen en warme chocomelk.

We stapten van Zeebrugge tot Blankenberge en dan weer terug. Een tocht die ik al kleuter bijna wekelijks stapte. We deden er toch wel een uur of twee over, want er moest uiteraard ook verstoppertje worden gespeeld.

Er waren de obligate springfoto's.
Details van schelpen/krabben/drijfhout die moesten worden gefotografeerd (wat soms gewoon handiger is dan alles mee naar huis te nemen).
Kinderen op golfbrekers. Op een pier. Onder een pier.
Duusd kilo zand in uw schoenen, want ja, probeer maar eens geen zand in je schoenen te krijgen als je een hoge duin afrent.

Het was al bijna donker als we terug aan de auto waren. Maar de lichtjes van de haven waren schoon om te zien. En spelen met een fototoestel doet vergeten hoe lang de tocht is en hoe ver we nog moeten.

Ik ben altijd overal de laatste.
Al goed dat ik hard kan rennen.
En ik heb opvolging. Hoop ik.


Hanging out with the boys Le Nouveau Photographe

nieuwjaarswandeling30
nieuwjaarswandeling27
nieuwjaarswandeling29

Donaldson nieuwjaarswandeling1
nieuwjaarswandeling3
nieuwjaarswandeling12
nieuwjaarswandeling9
nieuwjaarswandeling7

nieuwjaarswandeling24 nieuwjaarswandeling21
nieuwjaarswandeling15
nieuwjaarswandeling13
nieuwjaarswandeling19
nieuwjaarswandeling17
nieuwjaarswandeling20

nieuwjaarswandeling25

25 opmerkingen:

  1. zeebrugge - blankenberge retour. Dat ik daar nog niet aan gedacht had.
    Mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pareltjes!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Of hoe de zee ook in de winter haar charmes heeft. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooie foto's!Ik zie dat graag,foto's van de zee maar op zich heb ik niets met de zee,de duinen of het strand op zich.Geef mij maar een bos om in te wandelen ;) en dat is iets sneller te bereiken vanuit Limburg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er heerlijk uit! Ik wou dat ik dichter bij de zee woonde als ik dit zie :).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar zitten een paar hele mooie foto's tussen.!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ongelofelijke liefhebber van de zee kan ik alleen maar blij worden van zo'n prachtige foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. Nu jij, Vink! Met dat toestel van jou, mijn verwachtingen zijn hoog gespannen.

      Verwijderen
  9. Mooi! Die close up van je dochter, dat geel, dat grijs... Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij bent zo'n sterke fotograaf! Ik kijk altijd vol bewondering naar jouw foto's! Doe daar maar eens iets mee! En ik zou ook zot graag dichterbij de zee wonen, want de zee, oh, de zee ❤️!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie reportage en dito foto's. Ga zeker ook eens fotograferen op het strand van Bredene: puur natuur zonder beton.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe ik zeker, Menck!
      Al heb ik het ook wel heel hard voor beton dat duidelijk al zwaar heeft afgezien.

      Verwijderen
  12. Ik heb zondag alles uit de kast moeten halen om die van mij mee te krijgen naar buiten : chocomelk + een pannenkoek en/of wafel + een spelletje tennis +een partijtje voetbal maar hey het is me gelukt! De zee hebben we niet gezien (die kan ik iedere werkdag zien hé :-)) maar beetje van de winterzon genoten in Brugge met als afsluiter een deugddoende gemberthee in The Gulliver Tree (een aanrader! zowel de thee als de zaak op zich :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's, ze geven me goesting om er met onze goeie "kodak" ook nog eens op uit te trekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waaw je bent echt een ambassadeur voor de zee en van keimooie foto's dat ook, of beter gezegd: de combinatie van die 2 <3)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zaaaalige foto's. Even wegdromen, dank! X

    BeantwoordenVerwijderen