Het bos

woensdag 10 februari 2016


bos6

Ik grasduin door mijn foto's. Ik doe dat af en toe eens. Vooral als ik daar eigenlijk geen tijd voor heb - procrastination is my middle name -. Maar het is zondagavond en ik heb net mijn definitieve bestanden doorgestuurd, dus het mag. Bovendien gedraagt de MacBook zich verdacht. (Zo verdacht als toen heel de boel crashte een paar dagen voor de foto's van ZoGeknipt! 2 binnen moesten zijn. Tien jaar ouder op 24 uur, ik zweer het u.)

Mijn desktop en de trash zijn opgekuist. Hoog tijd voor het in veiligheid brengen van wat belangrijk is, dus. Foto's. Bestanden waar ik de afgelopen weken keihard heb aan gewerkt (vandaar de grote stilte, hier). De bestanden sleep ik van lokaal naar ergens op het net. De foto's naar een harde schijf.

En dan zag ik deze.

Bruine foto's van een zonnige dag in de kerstvakantie waarop we naar de Lembeekse bossen trokken. De bedoeling was om een lange wandeling te maken en dan door te rijden naar Nieuwvliet. Toen bleek dat we na anderhalf uur misschien een vijfde van de wandeling hadden afgelegd keerden we maar op onze stappen terug.

Soms is verstoppertje spelen tussen de varens, takken verzamelen, dennenappels in plassen gooien en gek doen voor foto's net iets aantrekkelijker dan stevig doorstappen.

bos1
bos19bos18bos17bos14bos13
bos10
bos7

En denk maar niet dat foto's nemen hier altijd even gemakkelijk gaat.

bos_gek

4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dat waren hartjesogen maar dat wil ie precies niet tonen

      Verwijderen
  2. Bos beats beach e-v-e-r-y single time! Maar misschien ben ik bevooroordeeld door mijn scoutsverleden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oon pakt goed op scherm in vlammende kleur, in zwart/wit, en duidelijk ook in bruin. :-)

    BeantwoordenVerwijderen