Say what?

dinsdag 23 februari 2016


Het was vast de zon.
En misschien een overdosis cafeïne.
Dat kan ook.

Maar plots zat ik dus met een stofschaar in mijn handen en knipte ik een nieuwe sweater voor het zieke kindje dat op verplaatsing zijn koorts wegrustte.

Ik deed een extra inspanning.
Duimsgaten. Check.
Voorlopige stiksels om de naden perfect te laten doorlopen. Check.
Een doorgestikte nekrand. Check.

Content, ik.
En de zoon gelukkig ook.

sterrensweater_F0
sterrensweater_F4
sterrensweater_F1









En toen kwam het meisje thuis.
En wou ze uiteraard ook en ik knipte en stikte.
Zoals het een moeder betaamt.
Want we willen natuurlijk geen huilende kindertjes.

sterrensweater_O1
sterrensweater_O4
sterrensweater_O2
sterrensweater_O5

En daarna?
Twee contente kinderen.

En ook.
Twee nieuwe stofbestellingen.

Right.

En zeggen dat ik geen tijd heb.
Natuurlijk niet.
Iets anders doen dan wat je verondersteld wordt te doen is zoooooo aantrekkelijk.

30 opmerkingen:

  1. Heel mooi!! Ik ga mij toch ook eens wagen aan die duimsgaten denk ik....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat de naaimachine opnieuw wat aantrekkingskracht op jou uitoefent! Jouw naaiskills en stofcombinaties zijn waarom ik hier begon te lezen, en al ben ik intussen helemaal meegedraaid en fan van je foto's, mijn hart maakt toch weer een sprongetje bij een creatie. En bij "stofbestellingen": ik ben zo benieuw wat je in de Lotte Martens gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zei ik iets over Lotte Martens? :)

      Verwijderen
    2. Je zei: "je deed me net stof bestellen", ik leidde dat daaruit af ;)

      Verwijderen
  3. Groot gelijk om iets anders te doen,dit is veel mooier en leuker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoera! Back on track :). Benieuwd naar meer naaisels :).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Simply perfect! En yay voor de stofbestellingen, want dat betekent meer van dat ;-) Hoe krijg je die halsboord zo mooi doorgestikt? Jarenlang oefenen of zijn daar nog andere tricks voor?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed strijken en dan met de tweelingnaald op een langere steek (3+) traagjes doorstikken.

      Verwijderen
  6. Toffe truien! Benieuwd naar de creaties van die twee stofbestellingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En niet te vergeten, je trok ook nog eens kei schone foto's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super tof! Grappig ik maakte ook de leather sweater in hetzelfde stofje, mét duimgaten. En achteraf voor de dochter ook een versie maar als jurkje. Ik gebruikte alleen een andere boordstof. Jij hebt goede smaak ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi! Vooral Fan van de grijs met witte sterren...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig in zijn eenvoud! En die duimsgaten! Hoe doe je dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel eenvoudig, hoor, Hilde. Riet heeft daar een tutorial voor:
      http://levenmetliv.blogspot.be/2013/12/retrotricot-en-een-dikke-duim-tutorial.html

      Verwijderen
  11. love it, de sweaters maar vooral je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk, ik zou er ook wel eentje willen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat prachtige sweaters.
    Ik krijg erg veel zin om dit ook eens te proberen.......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen! Helemaal niet moeilijk en zo'n snel resultaat geeft enorm veel voldoening.

      Verwijderen
    2. Haha, ik ben snel (niet dus), ik zie m'n eigen opmerking hier toevallig terug!
      Maar ik heb 'eindelijk' prachtig stof gekocht (deze middag op Creativa in Namur) en ga nu echt aan de slag (hoop ik) anders ga ik me hard schamen.... Vraagje: kun me zeggen waar ik het patroon van bovenstaande trui kan vinden, kopen, downloten....... Ik hoor het graag. Groeten Alet

      Verwijderen
    3. Natuurlijk!
      De trui van Felix is de Leather Sweater van La Maison Victor.
      De trui van Oona is de sweater uit het boek Urban Style van by eva maria.

      Verwijderen
  14. Mooi! Zowel de truien als de foto's (en de kinderen natuurlijk :-))!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel erg mooi! Dat van die doorstikte hals, dat moet ik onthouden. Dat van de duimgaten ook! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh zo blij dat hier weer naaiwerk verschijnt! ♡ (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie sweaters, contente kinderen, mooie foto's. Meer moet dat niet zijn zeker? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kei mooi! Naaitijd mag je soms al eens voor andere verplichtingen laatsen, niet waar? Zeker als het is om zieke kindjes op te beuren!

    BeantwoordenVerwijderen