Terug naar Brugge

zondag 21 februari 2016


Wat het bloggen zo geweldig maakt? Met stip op 1: alle mensen die ik in de loop van de jaren heb leren kennen en alle kansen die daaruit voortvloeien. Zomaar, zonder dat ik daar iets speciaals voor doe. Ik ben mijn blog voor mezelf begonnen, als uitlaatklep, maar het ging al snel hard.
De dingen waar ik nu - naast het werk - mee bezig ben zijn allemaal gerelateerd aan deze blog. Opdrachten voor mensen die ik in de loop der jaren leerde kennen, met wie ik samenwerkte voor andere dingen en voor wie ik nu écht, officieel werk. Dat is een heel speciaal gevoel.

Op de eerste #boostyourpositivity blogbrunch leerde ik Kelly kennen. Ze had zilveren schoenen aan en ik was gefascineerd. Na de tweede blogbrunch regelden we een datum en afgelopen weekend gingen we eindelijk samen op stap.

Brugge bleek koud, winderig en nat. Ik liep in mijn eentje een uurtje door de stad waar ik mijn jeugd sleet, maar waar ik - 20 jaar Gent op de teller ondertussen - nooit veel voeling mee bleek te hebben.

Ik deed de klassiekers: Dijver - Halletoren - Markt - Burg - Blinde Ezelstraat - Oude Vismarkt en terug naar de Markt waar Kelly net aankwam.

brugge_9bbrugge_8 brugge_5
brugge_3
brugge_7
brugge_4
brugge_2
brugge_1

We gingen eten bij #food. Een woord: aanrader! Ik at de Fusion & Funk salade en als ik vandaag geen andere plannen had gehad was ik beslist teruggegaan. Wow, zeg! Heel veel keuze voor vegetariërs, en ook opties voor zij die eens insecten willen proberen.

We hadden allebei een kerkbezoek in onze gedachten, dus we voelden elkaar precies wel aan. We stapten naar de Walburgakerk, waar we toch wel even zoet waren met fotograferen.

brugge_walburga_7
brugge_walburga_5 brugge_walburga_3
brugge_walburga_6
brugge_walburga_4 brugge_walburga_8
brugge_walburga_2

Daarna stapten we door richting Magdalenakerk. Geen kerk as you know it, maar de plek van YOT, een 'labo voor levensbeschouwing'. Een kerk met water, een schommel, een kunstige kruisweg, neon en andere artistieke uitspattingen. Daar moest ik gewoon eens naartoe.

brugge_magdalena_8
brugge_magdalena_6
brugge_magdalena_7
brugge_magdalena_5 brugge_magdalena_4
brugge_magdalena_3

Het was ontzettend fijn om met een gelijkgestemde (fotografie)ziel op stap te gaan. Geen vreemde blikken bij vreemde poses (ik durf dat, ja), geen gehaast, alleen maar pret en een grote dosis nieuwsgierigheid om elkaars foto's te zien. Voor herhaling vatbaar: yes!

brugge_magdalena_2

19 opmerkingen:

  1. Wat een mooie beelden en wat fijn om gelijkgestemde te ontmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We doen dat ook nog eens, hé, Els! Ik heb het Plasticarium in ADAM nog op mijn lijstje staan.

      Verwijderen
  2. Onze paden moeten elkaar hebben gekruist, ik was de afgelopen dagen ook in Brugge (en ja, dat weer... brr!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo tof, een blogdate! Ik mocht gisteren samenwerken met Sofie van Sofinesse. Altijd fijn. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik woon om de hoek van de 'Madeleinekerk ! Vogende keer moet je zeker binnenspringen bij Schaeverbeke, beste broodpudding in town!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij kwamen daar (25 jaar geleden) soms om pistolekes, helemaal vanuit Sint-kruis

      Verwijderen
  5. Knappe foto's! (uit mijn geboortestad, waar ik ook niet echt voeling mee heb. Misschien moet ik er ook eens een dagje gaan ronddwalen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's! Zelf net weer begonnen met bloggen. Weet ook wel weer waar ambivalente houding vandaan komt, maar mensen ontmoeten is zeker een van de leuke dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ok, ik dacht , wat een prachtige foto's, maar blijkbaar werd dit al opgemerkt.. och foert: Wat een pràchtige foto's!!! (en bloggen is inderdaad zo fijn, van kansen krijgen kan ik intussen volmondig meespreken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die veertjes, Lies, zo mooi! Wat een prachtig idee voor een kerk. Dankjewel om dat te tonen! En fijn dat je een gelijkgestemde ontmoette. Heerlijk is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klinkt als een erg leuke dag! (En mooie foto's ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie, inspirerende beelden. Zoals ik je zaterdag al zei: het woord 'puur' komt terug in mij op, niet alleen bij het beeld, maar ook het woord.
    Dankjewel voor de fijne zaterdagmiddag. Kan je geloven dat de zin om mijn fototoestel op te nemen een beetje terug aan het komen is? :) Dat had ik nu écht eens nodig. Een welgemeende dankjewel dus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, ik ben blij voor jou. Neem je tijd!
      En ik heb er ook ontzettend van genoten. xx

      Verwijderen
  11. Ik houd zo van je foto's... echt, weer zo mooi! en leuk dat je een fijne tijd had zaterdag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi, puur, inspirerende foto's voor ons - een heerlijke dag voor jullie lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In die stad werd ik groot, ik ga er nog graag terug naartoe. Maar buiten de schoolmissen ben ik er niet meer in een kerk binnen geweest. Je wekte bij deze wel mijn nieuwsgierigheid.

    BeantwoordenVerwijderen