Life, lately.

donderdag 12 mei 2016


Een langgerekte koers was het weer, afgelopen maand. Enfin, in mijn hoofd toch. Veel deadlines, maar ook veel dates. Dates met mensen die ik jaren niet had gezien, ook met mensen die ik eigenlijk helemaal niet ken (of tot dan enkel virtueel), maar met wie ik zo'n 'zeg, moeten wij eens geen koffie drinken?' gevoel heb. Veel kunst ook, veel concerten, veel weg.

Werken, weekends, kunst en concerten. Dat vat het zo wat samen.

· April startte in het SMAK. Ik ging nog een keer naar Rinus Van de Velde kijken, net zoals vorige maand. Zonder kinderen deze keer. Ik zorgde er ook voor dat ik er net na openingstijd was, waardoor de zaal zo goed als leeg was. Genieten!
· De dag erop bracht ik een vriend naar Schiphol en besliste ik om in het terugkeren even halt te houden in Rotterdam. Dat konden jullie hier al lezen. Beste impulsieve beslissing van de maand!
· Later die week zag ik een geweldige Moderat in het Koninklijk Circus. De dag erop Darkstar en Rival Consoles in het Concertgebouw van Brugge. Ik moet er geen tekening bij maken dat ik een beetje moe was, die zondag.
· Alleen was daar geen tijd voor, want die zondag was een stralende dag en ik trok samen met de drie naar Oostende, om - kaart in de hand - een deel van het parcours van The Crystal Ship af te werken. Hartjes voor Pol Cosmo en Isaac Cordal.
· De maand was halfweg en er werd komaf gemaakt met wat vorige maand begon als een spontaan idee en binnen de kortste keren proporties aangenomen had die ik niet had durven denken. Samen met een vriendin die ik al half mijn leven ken en een vriend die ik nog euh, helemaal niet lang ken, trek ik in september 10 dagen naar New York. Woehoew! Laat die tips maar komen!
· Dat weekend nog meer tentoonstellingen, Amai Email in het MIAT deze keer. Daarna koffie en zon en munt in potjes en vriendinnen en kinderen met ijsjes en alles om er een zalige zondag van te maken.
· Het zal u ook niet verbazen dat er van lopen niet veel in huis kwam. Nog geen 40 kilometer deze maand. Weken van 20 kilometer en weken van 0 kilometer. Het leven in extremen is duidelijk ook van toepassing op mijn lopen. Wat wel fijn was is dat ik sinds kort het gezelschap heb van mijn oudste zoon. Dat levert kortere toeren op (en dus minder kilometers), maar het is wel een gezellig moment.
· Met I zocht ik al lopend ook enkele Roa's op in onze buurt.
· Ik deed hetzelfde met another_roadtrip. Roa's zoeken in Gent. Maar eerst lunchen op de boot bij NOAH en afsluiten met koffie bij Clouds.
· Nog meer muziek, dicht bij huis (handig!). Nonkeen speelde in KERK bijna mijn oren aan flarden (jaja, oordoppen en al) en het feestje achteraf (gehost door Roots of Minimal en R&S records, kan niet fout gaan) mocht er ook wezen.
· Uitrusten en mijn batterijen opladen, dat deed ik hier.

April was stevig, mei wordt - euh - nog heftiger. Twee weekends down, two more to go! Bring it on! (Enfin, ondertussen al halfweg, en I'm on a roll!)

april2016

13 opmerkingen:

  1. Stevige maand, maar wel gevuld met leuke dingen. Je verslagen van Etretat hebben mij er weer nostalgisch aan doen terugdenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp niet waar jij die energie vandaan blijft halen ;-) En qua muzieksmaak zit jij helemaal op een lijn met mijn beste vriend, jullie genoten van dezelfde concerten afgelopen maand!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een tip voor NY: http://bigapplegreeter.org/ een wandeling met een local die je alle plekjes laat zien die je zelf nooit zou ontdekken en daarover verhalen verteld die je in geen enkele gids kan lezen. Een echte aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt goed! Dank je, ik sla het op!

      Verwijderen
  4. Het is alweer bijna 4 jaar geleden dat we onze huwelijksverjaardag in NY vierden. Ik schreef er toen een kort verslag over: https://ineken.wordpress.com/2012/09/28/terug-onder-de-kerktoren/
    Leukste vond ik onze fietstocht naar Brooklyn. Supertoffe manier om NY te ontdekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoveel cultuur ? Zoveel reizen ? Zoveel uitstapjes ! Wauw !
    Is dat jouw job ? Of won je de Lotto , ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha! Geen een van de twee eigenlijk. Veel willen en goed plannen helpt geweldig :)

      Verwijderen
  6. Toevallig dit weekend ontdekt dat jouw nieuwe vriend mijn vriend-van-bijna-20-jaar-ver is. Dat komt goed, in New York :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wel onze maand ziet er even druk uit behalve dat we gestart zijn met een weekje verlof ;-) dus het lopen ziet er ook zo uit: veel km's die week deze week nog geen wegens echt geen minuut over die niet 's nachts of net na het eten valt...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aanrader :lopen in Central Park...best of both worlds! En over extremen gesproken,vorige week een PR gebroken...101 kilometer in 1 week,weliswaar over 5 looptoerkes verspreid maar kom,ik was er toch wel trots op.YAY.

    BeantwoordenVerwijderen