1 uur powervakantie

dinsdag 21 juni 2016


Het was bijna avondetentijd en de kleine en ik kwamen lichtjes oververhit en met een warme blos op onze wangen uit de Decathlon gestapt. Ik had het na vorig jaar moeten weten: wetsuits passen bij 25 graden in een klein pashok is niet om te lachen. Enfin, eigenlijk wel, want zit je met de clown in een pashok opgesloten, dan levert dat gegarandeerd grappige situaties op.

Maar goed. We kwamen buiten. Het was gestopt met regenen en het voelde - zoals dat in mijn kindertijd heette - 'doef' aan. Warm en dreigend, dus. Alsof je elk moment een stortvlaag in je nek kan krijgen. Op het kruispunt voor de winkel stond het verkeer stil. Op het rond punt 100 meter verder ook. Zucht. De 50 kilometer naar huis beloofde meer dan de gebruikelijke tijd in beslag te nemen. De zee was vlakbij en ik hoorde haar roepen.

Untitled

Door een gelukkig toeval zat ik op het verkeerde vak op het rond punt waar al jaren wordt gewerkt en - file indachtig - miste ik mijn afslag. Of het erg was dat ik plots richting Zeebrugge reed en niet richting Gent? Niet in het minst. In de koffer lag een vlieger en er was water en een koek die een petit creux konden counteren. We hielden het nog wel even uit voor de grote honger kwam opzetten.

En zo liepen we tien minuten later de dijk op. Het strand was verlaten en er stond een stevige wind. Ideaal vliegerweer. Perfect om echt uit te waaien. Alle zorgen uit ons hoofd. Alle vermoeidheid van de afgelopen weken mocht gaan vliegen. Dat laatste bleek wishful thinking, maar vakantiegevoel in een notendop: check.

Het duurde dan ook niet lang voor de vlieger in mijn handen werd gestopt en mijn Flo een spurtje richting zee trok. Ter info: Zeebrugge heeft een stevig strand als het eb is. Voor de kleine beentjes leek er precies geen eind aan te komen. Maar toen was er plots water. Relatief warm water. En in geen tijd stond het kind tot zijn knieën in het sop. In geen tijd geraakte de broek die hij vakkundig omhoog trok helemaal doorweekt. Nat en ontspannen, dat vat het wel mooi samen. Het was maar een uur, maar god, wat hebben we genoten.

💙 voor impulsieve laten-we-maar-doen-alsof-het-vakantie-is beslissingen.


Untitled Untitled
Untitled Untitled
Untitled Untitled
Untitled Untitled
Untitled Untitled
Untitled Untitled
Untitled

20 opmerkingen:

  1. Wauw! Ik voel het tot hier! Zalig zeg <3
    Zou iedereen zo af en toe eens moeten doen hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk. En groot gelijk, zo'n afslag missen.
    En ook: heb jij echt altijd en overal je camera bij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, Eva. Neen, hoor. Dit zijn allemaal telefoonfoto's.

      Verwijderen
    2. :-), ha, dat was ook mijn eerste reactie: en gelukkig had je je camera mee naar de decathlon ??!!, maar niet dus. Geweldige foto's en geweldige ingeving ook om een afslag te missen :-)

      Verwijderen
    3. mag ik vragen welke telefoon jij hebt? die wil ik ook...

      Verwijderen
    4. Haha, Ruth! Ik heb een iPhone 5S. Niet spectaculair qua foto's, maar het kan ermee door. Ik ben stiekem jaloers op Samsung foto's van vriendinnen, maar ik kan nog geen afscheid nemen van het geweldige gebruiksgemak van mijn Apple assortiment :)
      Deze foto's zijn wel allemaal bewerkt in VSCO. Wel allemaal door dezelfde filter gehaald en hier en daar nog wat bijgewerkt om het een of ander detail wat te highlighten.

      Verwijderen
  3. Dit kan toch moet anders dan heerlijk zijn?! In de file staan of naar het strand, geen lastige keuze ;).

    Groetjes,
    Hanneke maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat lijkt me zalig, een afslag missen en aan zee terechtkomen. Wij zouden al serieus wat afslagen moeten passeren...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad!! Zalige vergissing ... Jammer genoeg moet ik het halve land door hiervoor ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig! Het kan niet anders dan dat jullie ervan genoten hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meer moet dat soms niet zijn ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Op deze manier is zo'n bezoekje aan het strand nog veel mooier en specialer dan dat je het van te voren gepland had. Dubbel genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldig super fantastisch per ongeluk topplan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalig! Zouden we allemaal af en toe eens moeten doen. Knappe beelden ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh leuk, zo een à l'improviste beslissing doe ik veel te weinig. Ik had wellicht mij een uur zitten opfretten in de file in de auto.

    BeantwoordenVerwijderen